بیت کوین جایگزین بلیط هواپیما در کشور امارات می شود

بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشور امارات متحده‌ی عربی قصد دارد از فناوری بلاک چین برای رهگیری سوابق ثبت‌شده‌ی هواپیماها استفاده کند و در آن بیت کوین نیز به‌عنوان روش پرداخت در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، هواپیمایی امارات اعلام کرده است در آینده پرداخت ازطریق بیت کوین (Bitcoin) را ممکن می‌کند. این شرکت هواپیمایی گفته برنامه‌هایی برای عرضه‌ی توکن NFT نیز دارد. شرکت هواپیمایی امارات در دبی یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های دنیا است.

عادل احمدالرضا، مدیر ارشد عملیاتی هواپیمایی امارات، در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازار سفر عربی گفت این شرکت هواپیمایی نیروهای جدیدی استخدام می‌کند تا به اهدافی که در زمینه‌ی توکن‌های غیرقابل‌معاوضه و متاورس برای خود تعیین کرده است دست یابد. احمدالرضا می‌گوید به‌لطف متاورس می‌توان انواع عملیات‌های کاری را تعامل‌پذیر کرد.

براساس آنچه Bitcoinist به نقل از Arab News می‌نویسد بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشور امارات متحده‌ی عربی قصد دارد از فناوری بلاک چین برای رهگیری سوابق ثبت‌شده‌ی هواپیماها استفاده کند. بیت کوین نیز به‌عنوان روش پرداخت اضافه می‌شود.

مدیر ارشد عملیاتی هواپیمایی امارات می‌گوید با افزایش میانگین تعداد مسافران، صنعت هواپیمایی به آرامی در حال بازگشت به روزهای درخشان است.

هواپیمایی امارات نخستین ایرلاین دنیا نیست که از فناوری‌های دیجیتالی نظیر بلاک چین و پرداخت ازطریق رمزارز استقبال می‌کند. در اوایل سال ۲۰۲۱ شرکت هواپیمایی ایر فرانس در همکاری با چند سازمان سیستمی بر پایه‌ی بلاک چین طراحی کرد تا نتایج تست کرونای مسافران را صحت‌سنجی کند.

هواپیمایی ایربالتیک کشور لتونی نیز یک ماه بعد اعلام کرد دوج کوین و اتریوم را به‌عنوان روش پرداخت می‌پذیرد. ایربالتیک از سال ۲۰۱۴ امکان پرداخت ازطریق بیت کوین را فراهم کرده است.

عادل احمدالرضا می‌گوید ارائه‌ی روش پرداخت بیت کوین و اضافه کردن NFT به وب‌سایت رسمی هواپیمایی امارات جزو استراتژی‌های این شرکت برای ارتباط بهتر با مشتریانش است.

بیت کوین طی هفته‌های اخیر با افت قیمت مواجه شده و اکنون با قیمت حدوداً ۳۰٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین در هفته‌ی اخیر ۱۳ درصد و در ماه اخیر ۲۳ درصد کاهش یافته است. برای مدت‌زمانی کوتاه قیمت بیت کوین به زیر ۲۶٬۰۰۰ دلار هم رسید تا کمترین قیمت این رمزارز از سال ۲۰۲۰ تاکنون ثبت شود.

منبع: زومیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −    =  65