روابط عمومی‌ها در صف اول تبیین درست سیاست‌ها برای مردم قرار دارند

وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آستانه روز روابط عمومی و در گردهمایی مدیران ارتباطی وزارت اقتصاد گفت: باید توانمندترین، باهوش‎ترین نیروهای سازمان‌ها برای روابط عمومی‌ها انتخاب شوند زیرا روابط عمومی‌ها و جایگاه‌های ارتباطی هستند که در صف اول تبیین درست سیاست‌ها و چشم‌اندازهای آن برای مردم قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، دکتر خاندوزی در این همایش که با حضور معاونان این وزارتخانه، مدیران روابط عمومی های بانک ها، بیمه ها، سازمان های تابعه، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها و همکاران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد در محل ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزاری شد، ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به مدیران و کارکنان روابط عمومی، گفت: ما غیر از خصومت خارجی و دشمنان و بدخواهان بیرونی و بیش از آن‌ها، در یک کشاکش با جریان‌هایی از ذی‌نفعان اقتصادی قرار داریم که با تحول و تغییر در نظام منافع اقتصادی مخالف هستند.
وزیرامور اقتصادی و دارایی افزود: به عبارت دیگر وضع موجود و سهم بری‌های معوج و غلط فعلی که موجب فربه شدن برخی جریان‌های اقتصادی شده، مهمترین مطمح نظر آنان است و هر سیاست، نگرش و نظارتی که در پی این باشد که نظام سهم‌بری غلط موجود را تغییر دهد و آن را به نفع اکثریت و منفعت عمومی تغییر دهد با سیلی از فشارها و برچسب‌ها مواجه می‌شود.
وی با بیان اینکه مصادیق این برخورد منفعت‌طلبانه علیه تحولات اقتصادی زیاد است، گفت: در حوزه مالیاتی اقلیتی هستند که باری از نظام اقتصادی کشور بر نمی‌دارند و اگر عادلانه پیش برویم باید بیش از این در نظام مالیاتی نقش داشته باشند و درنظام بانکی، حوزه مناسبات گمرکی و … این موارد وجود دارد.
دکتر خاندوزی با بیان اینکه مدیران ارتباطی هستند که می‌توانند در وضعیت فشار رسانه‌ای، شرایط را برای افکارعمومی به درستی تبیین کنند، افزود: مدیران ارتباطی و روابط عمومی در این شرایط کمک کار اصلی مدیران عالی رتبه اقتصادی هستند و مدیران مذکور بدون بکار گرفتن ظرفیت‌ها و هنر همکاران ارتباطی و روابط عمومی درعرصه نبرد اقتصادی موفقیت چندانی کسب نخواهند کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: درخواست من این است که مدیران ارتباطی و روابط عمومی و همکاران‌مان در این بخش جایگاه خود را بازخوانی کنند. باید توانمندترین، باهوش‎ترین نیروهای سازمان‌ها برای روابط عمومی‌ها انتخاب شوند زیرا روابط عمومی‌ها و جایگاه‌های ارتباطی هستند که در صف اول تبیین درست سیاست‌ها و چشم‌اندازهای آن برای مردم قرار دارند.
دکتر خاندوزی تاکید کرد: اگر بتوانیم این تصویرسازی را به خوبی در ذهن مردم ترسیم کنیم بدون شک جامعه فهیم و منصف ایرانی همراهی بیشتری با سیاست‌هایی که در جهت منافع ملی و بلند مدت اجرا می‌شود، خواهد داشت. اصلاحات یارانه‌ای کشور از جمله همین موارد است که این روزها این سیاستگذاری در حال اجراست.
وی با بیان اینکه نباید در حوزه ارتباطی و بخصوص اجرای سیاست‌های اقتصادی جای اصل و فرع تغییر کند، اظهار کرد: هر تحول اقتصادی با مشکلات و چالش‌هایی روبروست اما باید مسیر را برای افکارعمومی به خوبی ترسیم کنیم و به مردم نشان دهیم که سیاست‌ها در مسیر درست در حال اجراست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه باید شبکه‌ای از کارشناسان برای تبیین درست سیاست‌های اقتصادی ایجاد کنیم، گفت: باید کارشناسان زبان گویا و پل ارتباطی میان مدیران و مردم باشند که از زبان آن‌ها سیاست‌ها تبیین شود و سراغ قالب‌های گیراتر و پرنفوذتر برویم.
دکتر خاندوزی ارزیابی و افکارسنجی را یکی از وظایف مهم مراکز روابط عمومی‌ دانست و گفت: انتظار این است که روابط‌عمومی‌ها افکار را به خوبی سنجش و اطلاعات آن را در اختیار مدیران قرار دهند و برای هر تصمیمی باید عقبه افکارسنجی وجود داشته باشد و باید در هر مرحله چرخه بازخوردگیری را روابط عمومی‌ها بوجود بیاورند و تکمیل کنند و بدون هیچ سانسوری این اطلاعات را در اختیار مدیران قرار دهند تا مدیران تصمیمات آگاهانه تری را با توجه با این بازخوردها اتخاذ کنند.

منبع: بانک مسکن

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  9