چرا بیت کوین آینده روشنی ندارد؟

اگرچه بیت‌کوین روزهای اخیر بیش از ۸ درصد رشد کرد اما اینطور که پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین محکوم به سقوط به زیر ۲۰ هزار دلار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، جمله‌ای وجود دارد که می‌گوید: «ملتی که تاریخ نداند محکوم به تکرار دوباره‌ آن است.» این در بازار رمزارزها هم مصداق دارد. بیت‌کوین از زمان شروع به کار تا به امروز ۷ بار بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. احتمالا اینبار هم ماجرا برای بیت‌کوین همین است، اما این دلیلی بر شکست این ارز دیجیتال نیست. پیش‌بینی‌ها از آینده بلندمدت بیت‌کوین هنوز صعودی است اما به نظر می‌رسد فعلا باید کمی نزول را تحمل کنیم.

در رابطه با مقدار ریزش بیت‌کوین سناریوهای متفاوتی وجود دارد. یکی می‌گوید کف بازار ۲۰ هزار دلار است و دیگری عقیده دارد احتمالا بازار در محدوده ۲۳ هزار دلار جمع می‌شود. برخی هم عقیده دارند بیت‌کوین تا ۱۰ هزار دلار ریزش می‌کند. البته همگی معتقدند که در کف قیمتی، وقت خرید بیت‌کوین است.

چرا بیت‌کوین محکوم به سقوط است؟

سناریوهای نزولی برای بیت‌کوین بسیار بیشتر از احتمال صعود است. اول اینکه بعد از سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو برای کنترل تورم بیت‌کوین و بازارهای مالی پرریسک روندی نزولی پیدا کردند اما تورم کاهش نیافت. این یعنی احتمالا سیاست‌های انقباضی فعلا ادامه دارند. دومین مورد در رابطه با خروج سرمایه است. ارزش بازار رمزارزها از ۳ هزار میلیارد دلار به هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و هر روز بیشتر از دیروز سرمایه از بازار رمزارزها خارج می‌شود. براساس داده‌‍‌های زنجیره‌ای در چند هفته اخیر بیش از ۷۰۰ هزار بیت‌کوین فروخته شده و اگر بیت‌کوین نتواند مقاومت‌های خود را پشت سر بگذارد احتمالا فشار فروش بیشتر هم می‌شود.

سومین دلیل ریزش بیت‌کوین تکنیکال است. اگر به نمودار روزانه بیت‌کوین توجه کنید یک کانال رنج از اول ۲۰۲۲ می‌بینیم. کف این کانال محدوده ۳۲ هزار دلار و سقف کانال ۴۸ هزار دلار است اما بعد از ریزش بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار این کانال رنج از بین رفت و برگشت بیت‌کوین عملا یک پولبک محسوب می‌شود و احتمالا شاهد ریزش باشیم.
از طرفی اندیکاتور مکدی در نمودار هفتگی بیت‌کوین سیگنال فروش صادر کرده و به نظر می‌رسد که این سیگنال فروش باعث ریزش بازار شود. شاخص مقاومت نسبی هم در نمودار روزانه روندی نزولی گرفته و اگر این شاخص‌ هم وارد محدوده اشباع فروش شود بازار دوباره ریزش می‌کند.

البته این سناریو بدبینانه‌ترین سناریو برای بازار است و ممکن است که جریانات فندامنتال روند بازار را تغییر دهد.

راه ثروتمند شدن

حالا وقت خرید بیت‌کوین نیست. فعلا باید فقط نظاره‌گر باشیم تا کف قیمتی بیت‌کوین را پیدا کنیم و بعد وارد بازار شویم. شاید شما از ریزش بیت‌کوین ناراحت شده باشید. اما رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف پدر پولدار و پدر فقیر ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۲۶ هزار دلار را خبر خوبی دانست. او عقیده دارد که بیت‌کوین تا محدوده ۲۰ هزار دلار ریزش کند اما تقاضا زیر این محدوده به شدت زیاد است.

«سقوط بیت‌کوین یک خبر خوب است. منتظر کاهش قیمت تا ۲۰ هزار دلار هستم و در این محدوده وارد بازار می‌شوم. سقوط بهترین راه برای ثروتمند شدن است.»

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  83