پایان همکاری شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران با پلتفرم های اعتبارسنجی

شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران در هفته جاری طی یک نامه به شرکت‌ها و نمایندگی‌های ارائه سرویس اعتبارسنجی اعلام کرد:«پایان همکاری»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی در آخرین اقدام، به مؤسسه اعتبارسنجی رتبه‌بندی ایران دستور داده، به همکاری خود با نمایندگان فروش پایان دهد. این مؤسسه هم طی یک نامه به شرکت‌های مختلف پایان همکاری خود را اعلام کرده است.

این در حالی است که مؤسسه اعتبارسنجی به‌نوعی تنها مؤسسه اعتبارسنجی است و این انحصار وابستگی شدیدی را شکل داده و اکنون با این اقدام تعداد زیادی از شرکت‌ها و نمایندگی‌های فروش سرویس اعتبارسنجی بلاتکلیف مانده‌اند.

شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران در هفته جاری طی یک نامه به شرکت‌ها و نمایندگی‌های ارائه سرویس اعتبارسنجی اعلام کرد:«پایان همکاری»

این شرکت دلیل این قطع همکاری را دستوری عنوان کرده که از سوی بانک مرکزی به این موسسه ابلاغ شده است.

این اعلام پایان همکاری شوک بزرگی برای شرکت‌ها بود چراکه شرکت‌های این حوزه برای اعتبارسنجی به تنها شرکت اعتبارسنجی که می‌توانند مراجعه کنند، همین مؤسسه است و هیچ شرکت اعتبارسنجی دیگری در ایران به این معنا وجود ندارد.

نکته اصلی اینجاست برخی شرکت‌ها و نمایندگان فروش در حوزه اعتبارسنجی قرارداد پنج‌ساله با موسسه اعتبارسنجی داشتند که تنها سه سال از این مدت گذشته و با وجود قرارداد عملا پایان همکاری رقم خورده است.

در حال حاضر نیز بسیاری از این شرکت‌ها هیچگونه اطلاع قبلی از این تصمیم نداشتند و به ناگاه با آن مواجه شدند.

گفتنی است در نامه‌ای که شرکت رتبه بندی به شرکت‌ها و نمایندگی‌ها ارسال کرده تاکید شده است که بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر عدم توجیه استفاده از خدمات نمایندگان فروش برای توسعه بازار اعتبارسنجی و دستور فوری بانک مرکزی برای پایان همکاری با نمایندگان فروش اقدام شده است.

بنابراین بانک مرکزی معتقد است که استفاده از خدمات نمایندگان فروش برای توسعه بازار اعتبارسنجی توجیه ندارد و به نظر نمی‌رسد تصمیم به قطع همکاری به دلیل اشکال فنی و موقتی اتفاق افتاده باشد.

واقعیت آن است در حال حاضر شرکتی که تمامی امور مربوط به اعتبارسنجی و رتبه‌بندی را انجام می‌داد، با یک نامه همکاری خود با نمایندگان فروش را قطع کرده است و با توجه به انحصاری بودن این سرویس هیچ راهکار جایگزینی وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄    =  8