متاتریدر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

متاتریدر نرم افزاری است که بروکرها برای دسترسی تریدر های خود به بازار فارکس و برای انجام معاملات از آن استفاده می کنند. Meta Trader متعلق به شرکت MetaQuotes می باشد که بروکر ها از آن برای فراهم کردن بستر خرید و فروش استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، متاتریدر 4 و 5 پر کاربرد ترین برنامه های نرم افزاری برای تریدر ها می باشند. کمتر کسی هست که نام این نرم افزار را در بروکر ها نشنیده باشد. امکان نصب این نرم افزار بر روی گوشی یکی از حالت های مثبت آن است. این نرم افزار دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کلیک برای دانلود جدیدترین متاتریدر در تریدکیت

معرفی نرم افزار متاتریدر

تمامی بروکر ها از محیطی به نام پلتفرم یا همان پایانه معاملاتی به منظور دستیابی مشتریان به بازار جهت انجام معاملات استفاده می کنند. متاتریدر نرم افزاری معاملاتی است که پلتفرم ها را یکجا گرد آوری و به یکدیگر متصل می سازد. شرکت فوق ذکر که سازنده این نرم افزار می باشد یک شرکت روسی است که در سال 2005 و 2010 نرم افزار های 4 و 5 را ساخت. این نرم افزار ها دارای قابلیت هایی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی های متاتریدر

نرم افزار متاتریدر از نرم افزار های معروف و پرکاربرد می باشد که از ویژگی های مهم این نرم افزار به شرح زیر می باشد:

• دسترسی آسان به قیمت های آنلاین و لحظه ای در این نرم افزار از مهم ترین ویژگی آن است
• امکان مشاهده نمودار در این نرم افزار برای انجام تحلیل تکنیکال
• امکان استفاده از ابزار های ترسیمی و خطی و اندیکاتور
• انجام خودکار معاملات خرید و فروش و سرمایه گذاری
• دریافت اطلاعات و اخبار به روز جهانی در این نرم افزار و کمک به تحلیل فاندامنتال
• در این نرم افزار ها امکان ایجاد اکانت آزمایشی و ایجاد اکانت ریل یا واقعی نیز وجود دارد.
• قابلیت های تجاری این نرم افزار بسیار بالا می باشد و این نرم افزار از ابزارهای رایگان است
• نصب و ایجاد تغییرات در تنظیمات این نرم افزار بسیار ساده است
• قابلیت اتصال به ربات معامله گر و کپی ترید

مرور ترید های قبلی نیز در این نرم افزار امکان پذیر می باشد.

انواع Metatrader

شرکت MetaQuotes دو نسخه متاتریدر 4 و 5 را برای کاربران بروکر ها ساخته است. کاربرانی که قصد ورود به بازار فارکس را دارند به کمک این متا تریدر می توانند فعالیت های خود را انجام دهند. نسخه 5 این نرم افزار جدیدتر و بروزتر است. نسخه 5 آن جانشین نسخه 4 آن است اما متا تریدر 4 کماکان طرفداران خود را هنوز حفظ کرده است. این دو نسخه دارای وجه تمایزهایی هستند که در ادامه نوشتار به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت های نرم افزار 4 و 5

مهم ترین تفاوت متاتریدر نسخه 5 و 4 در زیر ساخت کد نویسی و برنامه نویسی است. متا تریدر 5 برای افرادی که از اکسپرت استفاده می کنند مناسب می باشد. اکسپرت قابلیت انجام اتوماتیک ترید ها توسط ربات است. افرادی که به صورت دستی معاملات خود را ثبت می کنند هر دو نسخه 4 و 5 یکسان می باشد.

سرعت نسخه 5 بیشتر از نسخه 4 می باشد. علت سرعت بالای این نسخه استفاده از سیستم Multi thread و 64 بیتی است. برخی از برنامه و اندیکاتورها فقط برای نسخه 5 نوشته شده است و برخی از برنامه ها نیز برای نسخه 4 نوشته شده است. هزینه های معاملاتی در نسخه 4 و 5 متفاوت می باشد که البته این تفاوت گاهی اوقات رخ خواهد داد. نتایج حاصل از یک تست در دو نسخه متفاوت از همدیگر هستند. متاتریدر 5 به دلیل دقت بالاتری که در ذخیره داده ها دارد دارای نتایج بهتری است.

مشخصات متاتریدر 4

متاتریدر

 

با دانستن تفاوت های دو نسخه متاتریدر 4 و 5 ذکر ویژگی های هر یک از این نرم افزار های پرطرفدار لازم می باشد. نسخه 4 تقویم اقتصادی ندارد. رویه اجرای سفارشات Fill or Kill ( سفارشات به صورت کامل انجام می شود در غیر این صورت حذف خواهد شد) می باشد. زبان برنامه نویسی متاتریدر MQL4 است. عمق بازاری ( نشان دهنده میزان خریداران و فروشندگان در یک بازار است) ندارد و تعداد اندیکاتور های تکنیکال 30 می باشد. نسخه 4 دارای ابزار های تحلیل گرافیکی 31 می باشد.

قابلیت تبادل داده ها را نداشته و سیستم ایمیل بدون پیوست می باشد. انتقال وجه بین حساب ندارد و یک تست استراتژی دارد. ظرفیت نماد ها 1024 بوده و بازار فارکس پشتیبانی را دارد. دارای قابلیت هج ( هج یا هجینگ یک موقعیت به منظور جبران ریسک نوسانات نامشخص قیمت ها است) دارد و فاقد انتقال وجه بین حساب ها می باشد.

ویژگی های متاتریدر 5

متاتریدر

رویه اجرای سفارشات متاتریدر 5 Fill or Kill immediate or cancel ( قسمتی از سفارشات فوری یا ابطال می شود) می باشد. دارای تقویم اقتصادی است. زبان برنامه نویسی آن MQL5 می باشد . عمق بازار دارد. تعداد اندیکاتور های آن از نسخه 4 بیشتر است و تعداد آن 38 است.

ابزارهای تحلیل گرافیکی نیز 44 می باشد. تعداد سفارشات در انتظار 6 بوده و قابلیت تبدیل داده ها را دارد. سیستم ایمیل آن قابلیت پیوست دارد . تعداد تایم فریم ها 21 می باشد. قابلیت انتقال وجه بین حساب ها را داشته و دارای چند تست چندتایی است. ظرفیت نماد ها نامحدود می باشد و بازار های مالی فیوچرز، فارکس، سهام و اوراق مشارکت را دارد. دارای قابلیت نیتینگ ( یا Netting پلتفرم معاملاتی است که بروکر تنها اجازه انجام یک معامله را به افراد خواهد داد) و انتقال وجه بین حساب ها است.

سخن آخر؛

این سوال به وجود خواهد آمد که کدام متاتریدر بهتر است؟ در جواب این سوال باید گفت انتخاب بروکر بسیار با اهمیت تر از انتخاب پلتفرم یا نرم افزار است. به طور کلی از دیدگاه معامله گری تفاوت های بین دو نسخه 4 و 5 وجود ندارد. اما با این وجود به کاربران توصیه می شود که اگر استراتژی معاملات آنها بالا است و یا کاربرد اکسپرت در معاملات بالا است از نسخه 5 این نرم افزار استفاده نمایند. به هر حال پلتفرم متاتریدر از محبوب ترین نرم افزار های بروکر می باشند.

متاتریدر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =