تعبیر نادرست از کالابرگ الکترونیکی/ هیچ سخت افزاری برای کوپن الکترونیک صادر نمی شود

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه تعبیر نادرستی از کالابرگ الکترونیکی شده است از ایجاد نشدن سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه تعبیر نادرستی از کالابرگ الکترونیکی شده است از ایجاد نشدن سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ خبر داد.

در همین راستا اعلام شده که کارت بانکی مردم که احتمالا همان کارت یارانه افراد است، بر اساس مبلغی که به آنها تعلق می‌گیرد، شارژ خواهد شد.

همچنین زمزمزه‌هایی مبنی بر این شنیده می‌شود که دولت قصد دارد کاری کند تا این هزینه فقط صرف خرید کالاهای اساسی خانوارها بشود، به این معنا که اگر این طرح به مرحله اجرا دربیاید، دیگر افراد نمی‌توانند پولی که داخل حساب آنها شارژ شده، برای موارد غیر از کالای اساسی هزینه کند.

محمدصادق مفتح با ارائه توضیحاتی درباره روند ارائه کالابرگ به شهروندان به زیرساخت‌های موجود اشاره کرد و گفت: برای ارائه کالابرگ الکترونیک از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد و در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند.

به گفته او از هفته گذشته ستادی در وزارتخانه زیر نظر شخص وزیر شکل گرفت و همه مراحل تولید شامل تأمین و حمل مواد اولیه به کارخانه‌ها و آمادگی کارخانه‌ها برای تولید ۲۴ ساعته، به‌طور کامل برنامه‌ریزی شد.

آمادگی برای تولید وجود دارد

او همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: این موضوع به‌ ویژه در خصوص روغن نباتی انجام‌ شده و اکنون روغن به‌ طور گسترده در فروشگاه‌ها موجود است و هر مقدار هم که تقاضای خرید افزایش یابد، آمادگی برای تولید و جایگزینی وجود دارد.

وزیر صمت نگرانی‌ها را در زمان نوسان قیمت‌ها طبیعی عنوان کرد و گفت: البته در فاصله خیلی کمی، کسانی که کالا ذخیره‌سازی کرده‌اند با اطمینان از شرایط بازار، تا مدتی در بازار نخواهد بود و از ذخیره خود استفاده خواهند کرد و این موضوع باعث می‌شود که پس‌ از این استقبال زیاد از خرید در بازار رکود داشته باشیم و فراوانی کالا بیشتر شود.

پیش تر نیز رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده بود قرار نیست چیزی در قالب کوپن و یا کارت جدیدی در اختیار مردم قرار بگیرد، بلکه کارت بانکی آنها که احتمالا همان کارت یارانه افراد است، بر اساس مبلغی که به آنها تعلق می‌گیرد، شارژ خواهد شد.

همچنین شایعاتی مبنی بر این شنیده می‌شود که دولت قصد دارد کاری کند تا این هزینه فقط صرف خرید کالاهای اساسی خانوارها بشود، به این معنا که اگر این طرح به مرحله اجرا دربیاید، دیگر افراد نمی‌توانند پولی که داخل حساب آنها شارژ شده، برای موارد غیر از کالای اساسی هزینه کند.

صف‌های طولانی و ادعای تامین کالا

این اظهار نظر وزیر صمت در شرایطی طرح شده که صف‌های طولانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین قفسه‌های خالی شهروندان را نگران کرده است. واریز کمک هزینه معیشتی به حساب سرپرست خانوار و تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی همچنان روشن نشده است.

توضیحاتی درباره چگونگی ارائه خدمات در این بخش از ظرف وزارت صمت اعلام نشده و شهروندان همچنان در انتظار دریافت اطلاعات دقیق‌تر درباره چگونگی استفاده از این کالابرگ هستند.

 

منبع: وزارت صمت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12