رشد ۵ برابری استفاده از بانکداری باز تا سال ۲۰۲۴

طبق پیش‌بینی‌های «استاتیستیکا»، 63.8 میلیون نفر در سال 2024 از بانکداری باز استفاده خواهند کرد. این رقم تقریباً پنج برابر بیشتر از سال 2020 است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «مک‌کینزی» معتقد است که تنها 10 درصد از پتانسیل بانکداری باز آشکار شده است. API باز یک فناوری مالی امیدوارکننده است. کاربران به تدریج به مزایای کار با داده‌های باز پی می‌برند زیرا تبادل اطلاعات با خود تحقیقات علمی، توسعه نرم‌افزار و ارتقای خدمات مالی را به همراه دارد.
API باز، یا بانکداری باز، بر اساس اصل ارائه اطلاعات مشتریان بانک، با رضایت خودشان، به طرف‌های سوم پیش می‌رود.
در واقع، این نوع تبادل اطلاعات برای کاربر امری سودمند است. برای مثال، یک مشتری معمولی از اینکه می‌تواند به بانک اعتماد کند، رضایت خواهد داشت و ثبات بانک نیز ویژگی است که باعث می‌شود مشتری موسسه مالی خود را تغییر ندهد. اما بانک‌ها کاملا محافظه کار هستند و بسیاری از خدمات دیجیتالی ارائه‌شده توسط رقبا هنوز اجرا نشده‌اند. مشتری می‌خواهد ابزارهای تحلیل در داده‌های مالی به کار گرفته شود تا هزینه‌ها و عادات مصرف‌کننده ردیابی شود. در این میان، بانک‌ها نمی‌خواهند مشتری ثابت خود را از دست بدهند. بنابراین، با کمک یک API، بانک‌ها داده‌ها را در اختیار طرف سوم قرار می‌دهند تا آنها را تجزیه و تحلیل کند. این فرایند از طریق API انجام می شود. به لطف بانکداری باز، دارنده حساب گزارش‌های منظمی از موجودی، هزینه‌ها و پس‌انداز دریافت می‌کند.
همچنین، به لطف API باز، بانک‌ها اطلاعاتی در مورد امور مالی مشتریان در اختیار شرکت‌های بیمه، فروشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها قرار می‌دهند. بانک‌ها باید قبل از آغاز فرایند بیمه، اعطای وام یا اجازه پرداخت اقساطی، اعتبار مشتری را تأیید کنند. بانکداری باز بازار را متحول می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در چند مرحله کوتاه هزینه کالاها را به صورت آنلاین پرداخت کنند، خدمات را با یک کلیک سریعا دریافت نموده و در چند ثانیه وام دریافت کنند.
طبق پیش‌بینی‌های «استاتیستیکا»، 63.8 میلیون نفر در سال 2024 از بانکداری باز استفاده خواهند کرد. این رقم تقریباً پنج برابر بیشتر از سال 2020 است.

مترجم: فرزانه اسکندریان
منبع: https://www.finextra.com/blogposting/22232/ten-fintech-trends-to-follow-in-2022

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3