معرفی پلتفرم SCF در کیتکس ۲۰۲۲

غرفه ایران کیش در چند روزه برگزاری نمایشگاه کیتکس از جدیدترین راهکارها و محصولات خود در زمینه پرداخت رونمایی کرد.یکی از این راهکارهای جدید ایران کیش که نماد تعامل این شرکت با بانک ها به شمار میاید، پیاده سازی scf یا به عبارتی دیگر Supply chain finance (مالی زنجیره تامین) است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، غرفه ایران کیش در چند روزه برگزاری کیتکس از جدیدترین راهکارها و محصولات خود در زمینه پرداخت رونمایی کرد.

اما یکی از این راهکارهای جدید ایران کیش که در نمایشگاه کیتکس ارائه شد و نماد تعامل این شرکت با بانک ها به شمار میاید، پیاده سازی scf یا به عبارتی دیگر Supply chain finance (مالی زنجیره تامین) است.

انقلاب صنعتی چهارم، اینترنت اشیا، شهر و خانه هوشمند، حکمرانی هوشمند، هنرهای رسانه ای، دیجیتالی و پردازش تصویری، یاددهی و یادگیری هوشمند و نوآوری، فناوری و زیرساخت ها این ها بخشی از آن چیزی بود که در روزهای برگزاری کیتکس 2022 به عنوان دریچه ای روبه آینده به نمایش گذاشته شد. دراین میان فناوری های مالی و صنعت پرداخت نیز بخش قابل توجهی از این نمایشگاه که در جزیره کیش برپابود را به خود اختصاص داد. دومین نمایشگاه کیتکس در حالی پایان یافت که در این دوره شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز حضور داشت.

 Scfپلتفرمی در جهت تامین نقدینگی زنجیره های تامین است.

این پلتفرم به عنوان یکی از نوآوری های مالی جدید، خدمتی است که فقط موسسات مالی حرفه ای قادر به تامین آن هستند.

Scf به معنای فراهم کردن پول و جریان‌های نقدی جهت انجام فرایندهای مختلف یک سازمان یا شرکت است، جریان مالی که از سوی یک بانک برای زنجیره تامین یک سازمان یا شرکت شکل می گیرد.

سازو کار تامین مالی لازم میان بانک با شرکت مذکور(زنجیره تامین) نیاز به زیرساخت های فنی دارد که ایران کیش آن را فراهم کرده است.

این رویکرد حاصل اتحاد مدیریت مالی و مدیریت زنجیره تامین است.

در نخستین گام در راهکار scf ایران کیش، بانک تجارت و ساپکو این پلتفرم را اجرایی کرده اند و شرکت ایران کیش بستر و زیر ساخت تبادل مالی زنجیره تامین ساپکو را از سوی بانک تجارت فراهم کرده است.

بانک تجارت جریان نقدینگی لازم برای ساپکورا ایجاد و ساپکو از این نقدینگی بهره می برد. ایران کیش آمادگی این را دارد تا برای سایر بانکها و شرکت ها نیز چنین امکانی را فراهم کند.

ازاین طریق موضوع جریان نقدینگی که یکی از مشکلات اساسی زنجیره تامین است رفع می شود، با این راهکار دیگر نیازی نیست تا تمام زیر مجموعه های زنجیره تامین اعتبار سنجی شوند.

با این روش شفافیت مالی زنجیره تامین فراهم می شود. این راهکار جامعیت برای همه بانک ها دارد و ایران کیش می تواند برای سایر بانک ها و سازمان ها نیز این امکان را فراهم کند.

این سامانه تا لایه های پایینتر هم قابل تعمیم است و محدودیت لایه ای تامین ندارد. لازم به ذکر است که این محصول استراتژیک 30 فروردین امسال با حضور مجتبی نقدی معاون دفتر بهبود كسب و كار وزارت صمت، حمید آذرمند، مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی، حمید رضا شریفیان معاون مدیرعامل بانک تجارت، علیرضا ایلخانی رئیس اداره برنامه ریزی و سفارش سازی محصول بانکداری شرکتی بانک تجارت و پیمان منعم طبری مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش رونمایی شده است.

منبع: ایران کیش

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  80