سرقت اطلاعات بانکی از طریق درگاه های جعلی ثبت نام یارانه معیشتی

پلیس فتا هشدار داد؛

پلیس فتا در خصوص پیامک‌های جعلی و تبلیغات اغوا کننده در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت نام یارانه جدید معیشتی» که موجب سرقت اطلاعات بانکی و برداشت از حساب آن‌ها می‌شود، به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در خصوص این شگرد کلاهبرداری گفت: بعد از اعلام دولت مبنی بر واریز یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

وی افزود: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت نام یارانه جدید معیشتی» کاربران را فریب داده و از تکمیل ظرفیت درخواست واجدین شرایط خبر می‌دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی هستند که کاربران را ترغیب می‌کنند با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: در فرآیند ثبت نام و ارائه اطلاعات جهت یارانه‌ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک‌ها و سامانه‌های متفرقه و نامعتبر و درج اطلاعات هویتی و بانکی خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی برای ثبت نام یارانه، سهام عدالت و… موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  30