بازار رمزارزها همچنان در کما

60درصد از ارزش جهانی بازار ارزهای دیجیتال کاسته شد

ارزش بازار رمزارزها که زمانی حدود ۳ هزار میلیارد دلار (۳ تریلیون دلار) بود حالا به هزار و ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده است. این یعنی بیش حدود ۶۰ درصد از پول بازار رمزارزها از این بازار خارج یا از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار رمزارزها در یک هفته گذشته آنقدری ریزش کرده که ممکن است چند وقتی به کما برود.

ارزش بازار رمزارزها که زمانی حدود ۳ هزار میلیارد دلار (۳ تریلیون دلار) بود حالا به هزار و ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده است. این یعنی بیش حدود ۶۰ درصد از پول بازار رمزارزها از این بازار خارج یا از بین رفته است.

با ریزش بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار شوک بزرگی به بازار وارد شد و آلت‌کوین‌ها سقوط کردند. بیت‌کوین در یک هفته گذشته بیش از ۲۲ درصد ریزش کرد و عملکرد بهتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشت.

اتریوم در یک هفته گذشته بیش از ۳۰ درصد ریزش کرد و حالا در محدوده ۱۹۰۰ دلار معامله می‌شود. برخی از کارشناسان عقیده دارند که قیمت مناسب خرید اتریوم ۱۴۰۰ دلار است.

بایننس‌کوین هم در یک هفته گذشته بیش از ۳۰ درصد ریزش کرد و حالا در محدوده ۲۶۰ دلار معامله می‌شود.

ریپل با ۳۷ درصد ریزش به ۳۷ سنت رسید و کاردانو با ۴۲ درصد ریزش در محدوده ۴۵ سنت معامله می‌شود.

پلتفرم‌های قرارداد هوشمند که به نوعی رقیب اتریوم محسوب می‌شوند بدترین عملکرد را داشتند.

اوالانچ بیش از ۵۱ درصد ریخت و به ۲۸ هزار دلار رسید. سولانا هم ۵۰ درصد ریزش کرد و حالا در محدوده ۴۲ دلار معامله می‌شود.

رکورد بیشترین ریزش بازار رمزارزها به لانا می‌رسد. این ارز دیجیتال ۹۹/۹۸ درصد ریزش کرد و حالا ۰/۰۱۳ دلار قیمت دارد.

چه کسی باور می‌کرد که لانایی که همین دو هفته بیش بالای ۱۰۰ دلار بود حالا عملا صفر شده باشد. بعد از لانا فانتوم بدترین عملکرد را داشت و در هفته اخیر بیش از ۶۰ درصد ریزش کرد.

تنها هر ۱۰۰ سال یکبار!

اگرچه بازار رمزارزها ریزش زیاد دارد اما برخی عقیده دارند که این قیمت‌ها در بازار رمزارزها دیگر تکرار نمی‌شود. مایکل ون‌دوپوپ، تحلیلگر بازار رمزارزها در توئیتر خود نوشت: برخی از ارزهای دیجیتال با قیمت فعلی فرصتی هستند که فقط یک بار در زندگی دست می‌دهند.

اکثر ارزهای دیجیتال در یک هفته اخیر بیش از ۲۰ درصد ریزش کردند و تنها ارزهایی که رشد کردند استیبل‌کوین‌ها بودند. استیبل‌کوین نمی‌تواند رشد کند اما زمانی که بازار نزولی می‌شود پول از ارزهای دیجیتال به سمت استیبل‌کوین‌ها روانه می‌شود و همین باعث رشد قیمت جزئی این ارزها می‌شود.

البته اینکه قیمت ارزهای دیجیتال ریزش سنگینی کرده دلیلی بر فرصت خرید بودن بازار نیست. به عقیده بسیاری از کارشناسان ریزش بازار هنوز ادامه دارد و احتمالا قیمت‌ها از این هم پایین‌تر می‌آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  3  =