آرامکو جایگاه اول با ارزش ترین شرکت جهان را از اپل ربود

آرامکو شرکت ملی نفت عربستان با ارزش 2.42 تریلیون دلار برای اولین بار پس از دو سال، جایگاه اول با ارزش ترین شرکت در جهان را از تولید کننده آیفون تصاحب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همزمان با افت بیش از 5 درصدی ارزش سهام اپل، این شرکت برای اولین بار بعد از دو سال جایگاه با ارزش ترین شرکت جهان را به «آرامکو» شرکت ملی نفت عربستان سعودی واگذار کرد.

سرمایه‌گذاران هم اکنون در حال فروش سهام شرکت‌های فناوری هستند، زیرا قصد دارند روی دارایی‌های کم خطرتری سرمایه‌گذاری کنند.

به همین دلیل سهام اپل نیز بیش از 5 درصد سقوط کرده که با این وجود، ارزش بازار آن 2.37 تریلیون دلار اعلام شده است.

سبقت شرکت نفت سعودی از اپل

آرامکو از سال 2020 تاکنون موفق نشده بود جایگاه باارزش‌ترین شرکت جهان را تصاحب کند.

این اتفاق در حالی رخ داده که با افزایش قیمت نفت خام و گاز طبیعی، سهام بخش تولیدکنندگان انرژی نیز در سال جاری افزایش یافته است.

در مقابل، سهام اپل از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود 20 درصد کاهش یافته است.

عدم توجه سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرخطر باعث شده تا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز با افت بسیار قابل توجهی روبرو شوند.

طبق گزارش‌ها بیت کوین 14 درصد و اتریوم 21 درصد در 24 ساعت گذشته افت کرده است.

با این وجود، بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال جهان، از زمان ثبت آخرین رکورد خود در نوامبر سال گذشته، تاکنون حدود 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اتریوم هم دیگر ارز شناخته شده‌ای است که با سقوط شدیدی مواجه شده است و اکنون در هفته گذشته بیش از 40 درصد ارزش خود را از دست داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =