شراکت منافع حاکمیت و بخش خصوصی تنها راه نجات استارتاپ ها

یازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2022 آغاز به کارکرد

مدیر عامل سرمایه گذاری سراوا راه نجات استارتاپ ها و تعامل با حاکمیت را ثبت قراردادهای برد برد دانست و گفت: حل مسائل کوچک سازمان های بزرگ دولتی نقطه آغاز فعالیت و همکاری استارتاپ ها با حاکمیت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی استارتاپ نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ با رویدادها و بخش های جانبی از امروز سه شنبه 20 اردیبهشت شروع به کار کرد و تا 23 اردیبهشت ماه جاری در فضایی باز واقع در پارک فناوری پردیس ادامه دارد.

رییس پارک فناوری پردیس در آغاز برگزاری رویداد استیج اینوتکس 2022 با اشاره به اهمیت تعامل بین بخش خصوصی دولتی گفت: امروز اهمیت سیاست اقتصادی در حوزه کارآفرینی نمود بسیاری پیدا کرده و پیشبرد این موضوع مهم نیاز به تعامل بخش خصوصی و دولتی دارد.

مهدی صفارنیا هیچ کدام از دو بخش خصوصی و دولتی نمی توانند به تنهایی عملکرد خوبی داشته باشند و در همین راستا برگزاری چهارمین دوره از رویداد استیج در نمایشگاه اینوتکس 2022، بار دیگر این اهمیت این تعامل را به خوبی نشان داد.

اقتصاد ایران، یک اقتصاد دولتی است

در ادامه میلاد صادقی دکتری مدیریت اقتصاد و تحلیلگر اقتصادی به عنوان یک فعال بخش خصوصی، سخنرانی خود را با اهمیت مداخله سرمایه داری دولتی و عدم رشد کسب و کارهای نوپا و خصوصی در کشورمان آغاز کرد و گفت: رتبه سختی آغاز کار در ایران ۱۲۷ است که این رتبه بسیار بالا بوده و کارآفرینی را برای جوانان سخت و ترسناک خواند.

وی با تاکید بر اهمیت پردازش اقتصادی و تحلیل داده ها در کارآفرینی و کسب اطلاعات مالی افزود: به دلیل کم اهمیت شمردن این علم نوین(تحلیل آماری داده ها) توسط بخش دولتی نتوانستیم ارتباط موثری برقرار کنیم.

اما نتایج به دست آمده از تحلیل های آماری و اقتصادی بخش خصوصی نشان می دهد، علم تحلیل داده ها می تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی مجموعه ها کمک کننده باشد.

خلق ارزش های اقتصادی فقط در حوزه کار آفرینی ممکن است

رادمان ربیعی مدیر عامل سرمایه گذاری فیروزه، فعالیت های کارآفرینی و نوآوری را برای تمامی اقشار ضروری خواند و گفت: ارزش آفرینی دیگر به شیوه سنتی امکان پذیر نیست و افراد میتوانند تنها با داشتن امکانات اولیه یک کسب و کار کوچک محلی را آغاز کنند.

در ادامه سید حسین نبوی بنیان گذار و رییس هیئت مدیره ایلیا، یکی از چالش های پیش روی مدیران و کارآفرینان را از دست دادن نیروی انسانی خواند، موضوعی که رفع آن به عنوان یکی از چالش های شرکت های دانش بنیان و فناور کشور است.

نبوی گفت: دومین چالش اساسی نداشتن ارتباط با کشور های مختلف است و این موضوع باعث محروم شدن کشور از سرمایه گذاران خارجی در کشور می شود و در انتها باعث از دست دادن نیروی متخصص خواهد شد.

شراکت منافع اقتصادی دولت با بخش خصوصی تنها راه نجات استارت اپ ها

مدیر عامل سرمایه گذاری سراوا راه نجات استارت آپ ها و تعامل با حاکمیت را ثبت قراردادهای برد برد دانست و گفت: حل مسائل کوچک سازمان های بزرگ دولتی نقطه آغاز فعالیت و همکاری استارت آپ ها با حاکمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: صنایع سنتی مرز بتنی دارند و اجازه ورود به آنها بسیار سخت است و همین موضوع باعث می شود سرمایه گذاری در آنها بسیار سخت شود، ما با داشتن چنین جایگاهی برای خلق ارزش در کسب و کار های سنتی که اکثرا دولتی و حاکمیتی هستند باید با تعامل و گفتمان بتوانیم جایگاه خود را در سیستم آنان پیدا کنیم.

 

منبع: ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2022

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −    =  50