نزول نمادهای شاخص ساز بورس در روز دوشنبه

امروز دوشنبه ۱۹ اردبیشهت ماه شاخص کل بورس با افت بیش از ۱۲ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۵۱ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بورس امروز افت ۱۲ هزار و ۸۷۷ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد رسید.

امروز اغلب نمادهای شاخص‌ساز بازار روند منفی به خود گرفتند و شاخص کل بورس را نیز سرخ‌پوش کردند. کارشناسان عقیده دارند که این روند بازار طبیعی است و سهامدران نگران نباشند.

افت شاخص کل هم‌وزن بورس

 

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۵۱ درصد رشد داشت و به محدوده ۴۲۶ هزار و ۸۰۲ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۶۶۸ هزار و ۷۵۲ معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، شبندر، شستا، شتران، فولاد، پارسان، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شبریز، مبین، جم، بفجر و غزر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نزولی شد

 

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با کاهش ۱۰۷ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۹۵ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۶۴ هزار ۶۴۰ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، غصینو، فرابورس، شگویا، وسپهر، شپاس و خدیزل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بپاس، زاگرس، صبا و دماوند نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای آریا، فزر، کرمان، فرابورس، شاوان، تجلی و تلیسه نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۸۵ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

منبع : تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1