گره کور مذاکرات برجام در بازار دلار/ قیمت سکه صعودی شد

قیمت دلار در دومین روز هفته جاری کولاک کرد. قیمت سکه هم امروز بخشی از روند کاهشی روز گذشته را جبران کرد و به قیمت 13 میلیون و 395 هزار تومان معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت دلار در دومین روز هفته جاری کولاک کرد. اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز تمام افت قیمت روز گذشته را جبران کرد و با 140 تومان افزایش توانست بار دیگر به نیمه کانال 28 هزار تومان سرک بکشد. نرخ دلار در نیمه معاملات نقدی امروز به 28 هزار و 520 تومان رسید.

پشتیبانی دلار هرات و درهم از بازار ارز تهران

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار امروز اندکی رشد را تجربه کرد و به 28 هزار و 670 تومان رسید که نسبت به دیروز تقریبا 40 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد.

اما در بازار هرات قیمت دلار رشد قابل توجه ای داشت. نرخ ارز در این بازار امروز تقریبا 200 تومان بر ارزش خود افزود و وارد کانال 28 هزار تومان شد. قیمت دلار هرات امروز 28 هزار و 100 تومان بود.

نرخ حواله درهم نیز امروز افزایش را تجربه کرد و به 7 هزار و 870 تومان رسید. نرخ برابری درهم به دلار نیز در یک قدمی کانال 29 هزار تومان ایستاده است.

از نظر تحلیلگران ارزی رشد دلار هرات و نرخ حواله درهم انتظارات معامه گران را صعودی کرده و باعث تقویت دلار در تهران شده است.

قیمت سکه بالا رفت

قیمت اونس طلا امروز کاهش چشمگیری را ثبت کرد و با 15 دلار افت نسبت به روز قبل به قیمت 1868 دلار نرخ گذاری شد.

اما در بازار داخلی ایران امروز هم مانند دو روز پیش با علامت افزایش قیمت ارز؛ قیمت سکه و طلا آرایش صعودی به خود گرفتند.

قیمت طلا امروز 1 هزار و 200 تومان بالا رفت و با 1 میلیون و 311 هزار و 800 تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز بخشی از روند کاهشی روز گذشته را جبران کرد و به قیمت 13 میلیون و 395 هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه هم با قیمت نقدی آن در بازار تقریبا 853 هزار تومان فاصله دارد و حباب سکه 6.8 درصد بود.

چنین فاصله قیمتی معمولا باید انتظارات کاهشی را در بازار سکه فعال نگه دارد، ولی به نظر می رسد سکه بازان به افزایش قیمت ارز در بازار داخلی خوشبین هستند.

گره کور مذاکرات برجام در بازار دلار

هوای مذاکرات وین همچنان گرگ و میش است و قرار است انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فردا به تهران سفر کند تا شاید گره از چالش جدید برجام باز کند.

بازار ارز تهران در این چند روز در انتظار این سفر سیاسی مهم بوده است.

امروز خطیب زاده در اینباره گفت: فعلاً کار ویژه مورا، انتقال پیام است و قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد. فعلاً تنها ملاقات قطعی با باقری است و درخواست‌هایی را داخل و بیرون وزارت خارجه داشته است.

از نظر برخی از معامله گران اختلاف نظر‌ها بر مذاکرات احیای برجام در وین به گره کوری تبدیل شده که فعلا باز نخواهد شد و انتظارات را برای پیشروی دلار تقویت کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −  11  =