ادغام تراکنش حساب به حساب با سیستم برنامه ‌ریزی منابع سازمانی

ترجمه؛ اختصاصی بانکداری الکترونیک

ترکیب فرایند حساب به حساب یا پرداخت‌های تعبیه‌شده با سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) یکی از روش‌هایی است که کسب‌وکارها می‌توانند از آن طریق نقاط اصطکاک امروزی را مرتفع کنند و راه‌حل‌های سریع‌تری را به مشتریان ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرآیندهای پرداخت بیزینس به بیزینس مبتنی بر کاغذ با گذشت زمان برای شرکت‌ها پرهزینه‌تر می‌شوند.

با طولانی‌تر شدن زمان نهایی کردن فرایند این نوع پرداخت‌ها، تیم‌های رسیدگی به حساب‌های دریافتنی (AR) و حساب‌های پرداختنی (AP) بیشتر به دنبال راه‌حل می‌گردند.

حرکت به سوی روش‌های پرداخت نوظهور مانند انتقال فوری حساب به حساب (A2A) می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

این امر شرکت‌ها را ملزم می‌دارد تا به سرعت تراکنش‌ها و داده‌های پیوست‌شده را هم‌تراز و هماهنگ کنند.

کارل اسلابیکی، مدیر بخش راه‌حل‌های راهبردی پرداخت شرکت «BNY Mellon»، می‌گوید: “داده‌ها همیشه بزرگ‌ترین چالش در فرایندهای حساب‌های دریافتنی و حساب‌های پرداختنی بوده‌اند، و هر چه شرکت‌ها در برخی از این بخش‌ها اقدامات بزرگ‌تری انجام دهند، مشکل بزرگ‌تر می‌شود. تعداد پرداخت‌ها، فاکتورها و صورت‌حساب‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.”

مواجهه با چالش‌ها

ترکیب فرایند حساب به حساب یا پرداخت‌های تعبیه‌شده با سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) یکی از روش‌هایی است که کسب‌وکارها می‌توانند از آن طریق نقاط اصطکاک امروزی را مرتفع کنند و راه‌حل‌های سریع‌تری را به مشتریان ارائه دهند. از این طریق، جزئیات پیوست‌شده به طور یکپارچه در بخش بک‌اند مدیریت می‌شوند.

هنگامی که شرکت پرداخت دیجیتالی «ترنسکارت» و پلتفرم پرداخت مبتنی بر ابر «پایا» در اوایل سال جاری میلادی همکاری خود را آغاز کردند، اعلام داشتند که «پایا» با یکپارچه‌سازی فناوری و زیرساخت بانکی «ترنسکارت»، قادر خواهد بود مدل بازرگانی بیزینس به بیزینس را در کنار یکپارچه‌سازی ماژول حساب‌های پرداختنی و شبکه تامین کننده به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش دهد.”

این دو شرکت‌ در بیانیه‌ای اعلام کردند: «این مشارکت جدید مشتریان «پایا» را قادر می‌سازد تا پرداخت‌ها را همراه با داده‌های پیوست‌شده، از طریق اتاق پایاپای الکترونیکی و کارت مجازی به تأمین‌کنندگان خود ارسال کنند و دیگر نیازی به چک‌های کاغذی نباشد.”

سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی توجه بیشتری را به خود جلب کرده است، زیرا متخصصان حوزه‌های حساب‌های دریافتنی و حساب‌های پرداختنی به دنبال ارتقای فرآیندهای خود هستند، به طوری که 79درصد از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که یکپارچه‌سازی سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی یکی از بالاترین اهداف سازمانی آنها است.

یکپارچه‌سازی سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی و سایر ابزارها

ادغام سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی و سایر ابزارهایی که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد پرداخت‌های خود را با دقت بیشتری مدیریت کنند.

معرفی روش‌های تراکنش سریع‌تر، مانند پرداخت‌های حساب به حساب یا امور مالی تعبیه‌شده، می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا اصطکاک‌ را از فرآیندهای حساب‌های دریافتنی و حساب‌های پرداختنی خود حذف کنند.

به مرور، شرکت‌های بیشتری جذب مزایای بالقوه سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی شده‌اند.

داده‌های تیم تحقیقاتی وبسایت «Pymnts» نشان می‌دهد که 65 درصد از کسب‌وکارهای با درآمد سالانه بین 25 تا 100 میلیون دلار اظهار کردند که عدم دسترسی آنها به یک سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی یکپارچه آنها را از اهداف دیجیتالی‌شان باز می‌دارد.

کسب‌وکارها باید هر چه بیشتر به بررسی این موضوع بپردازند که چگونه می‌توانند سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی را با فناوری‌های نوظهور مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ادغام کنند، چرا که نیازهای پرداخت مصرف‌کنندگان و مشتریان نیز به تبعیت از آنها تغییر می‌کند.

فعال‌کردن پرداخت‌های سریع بیزینس به بیزینس برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند رقابتی باقی بمانند، به یک ضرورت تبدیل می‌شود، به این معنی که شرکت‌ها باید به سرعت نحوه ارتقای زیرساخت‌های پرداخت موجود خود را تعیین کنند تا بتوانند سرعت خود را حفظ کنند.

مترجم: فرزانه اسکندریان
منبع: https://www.pymnts.com/news/b2b-payments/2022/sending-data-swiftly-is-key-innovation/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  2  =