بازار NFT داغ‌تر از همیشه

معاملات توکن ها به سمت بازار دیگری در حرکت است

داده‌های Nansen، بازوی تحقیقاتی وب‌سایت Coindesk نشان می‌دهد بازار NFT، از ابتدای آوریل تا ۶ مه، ۲۷ روز معاملات سودده و ۹ روز زیان‌ده بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، داده‌های Nansen، بازوی تحقیقاتی وب‌سایت Coindesk نشان می‌دهد در بازار NFT، از ابتدای آوریل تا ۶ مه، ۲۷ روز معاملات سودده و ۹ روز زیان‌ده بوده است.

پس از آنکه بیت‌کوین نتوانست از سقف تاریخی ۶۹ هزار دلار عبور کند، استقبال از بازار رمزارزها کاهش پیدا کرده و خروج سرمایه از این بازار روز به روز بیشتر شده است.

همین موضوع نیز موجب شده برخی از رمزارزها تا ۹۰درصد از ارزش خود را از دست بدهند. بیت‌کوین طی ۱۷۹ روز گذشته ۵۰ درصد و اتریوم هم ۴۷ درصد از ارزش خود را به عنوان بزرگ‌ترین رمزارزهای بازار از دست داده است.

اما طی این روزها که بازار معاملات توکن‌ها چندان مورد توجه نبوده، به نظر می‌رسد پول هوشمند رمزارزها به سمت دارایی‌های رمزارزی دیگر حرکت کرده است.

فعالیت پول هوشمند در NFT

NFTها نوعی از دارایی‌های رمزنگاری شده هستند که اصطلاحا با نام توکن‌های غیر مثلی شناخته می‌شوند.

این توکن‌ها مانند سند یک دارایی همتایی نداشته و فقط مربوط به یک دارایی خاص هستند.

این دارایی می‌تواند یک تصویر یا متن ساده یا حتی یک ویلای شخصی باشد که سند آن به شکل توکن غیر مثلی تبدیل شده است.

داده‌های Nansen، بازوی تحقیقاتی وب‌سایت Coindesk نشان می‌دهد در بازار NFT، از ابتدای آوریل تا ۶ مه، ۲۷ روز معاملات سودده و ۹ روز زیان‌ده بوده است.

برای بررسی سودده یا زیان‌ده بودن معاملات، خالص معاملات اندازه‌گیری شده و درصورت وجود سود خالص آن روز سودده و درصورت وجود زیان خالص، آن روز زیان‌ده تلقی خواهد شد.

بر اساس بررسی‌های این موسسه تحقیقاتی، در روز اول آوریل سال جاری، سرمایه‌گذاران هوشمند تعداد ۴۸۶۴ اتریوم در بازار NFT سرمایه‌گذاری شده و در روز ۶ مه ‌این تعداد به ۱۷هزار و ۵۸۱ رسیده است که نشان می‌دهد این بازار مجموعا ۱۲هزار و ۷۱۷ اتریوم را نصیب معامله‌گران هوشمند کرده است.

این موسسه برای یافتن پول هوشمند از شروط گوناگونی مانند میزان سود خالص در ۶۰ ماه گذشته، قرار گرفتن در ۱۰۰ آدرس اول NFT با بیشترین میزان سود، داشتن مقدار قابل توجهی از مجموعه‌های سودده NFT و معاملات سودده متعدد در صرافی‌های غیر متمرکز استفاده می‌کند.

قیمت اتریوم در یکم آوریل در محدوده ۳۴۰۰ دلار بوده و در ۶ مه ‌به کانال ۲۷۰۰ دلار رسیده که نشان از افت ارزش ۲۰ درصدی دارد.

این درحالی است که ارزش سرمایه‌گذاری اتریومی پول هوشمند تقریبا ۵/ ۳ برابر شده است.

البته این موضوع به این معنا نیست که تمامی ابعاد و تمامی پروژه‌های بازار NFT سودده هستند یا اینکه سرمایه‌گذاران هوشمند هیچ اشتباهی مرتکب نمی‌شوند.

برای مثال در عرضه توکن‌های NFT مجموعه Otherdeed پروژه Yoga Labs در اول مه، سرمایه‌گذاران هوشمند‌(آدرس‌هایی که با شروط پول هوشمند Nansen هم‌خوانی دارند) فقط ۶۴ هزار اتریوم برای کارمزد دریافت توکن‌های این مجموعه هزینه کردند.

شرط بازگشت بازار رمزارزها

روز پنج‌شنبه بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را با ۲۵ صدم درصد افزایش به یک درصد رساند و به مردم درخصوص بروز رکود یا رکود تورمی هشدار داد.

خطر تورم موجب شد که دولت‌ها سیاست‌های ضدتورمی سختی را در پیش گرفته و همین موضوع باعث حرکت بسیاری از سرمایه‌های ریسک‌گریز به سمت بازارهای کم‌ریسک‌تر مانند اوراق بهره شود.

بنابراین تا زمانی که سیاست‌های ضدتورمی دولت‌ها مانند افزایش نرخ بهره یا فروش دارایی‌های دولت مانند آنچه فدرال رزرو انجام می‌دهد در جریان باشد، نمی‌توان به رشد دوباره بازار رمزارزها امیدوار بود.

اما چنانچه دولت‌ها در کنترل تورم ناکام مانده و تورم همچنان به مسیر صعودی خود ادامه دهد، آنگاه حرکت سرمایه به سمت بازارهای ریسکی‌تر به طمع تحقق سود بیشتر سرعت خواهد گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  3  =  7