کلاهبرداری ۴۳ میلیارد دلاری از طریق حملات ایمیل تجاری طی شش سال اخیر

بانک‌های آسیایی دریافت‌کنندگان اصلی وجوه دزدیده شده بودند

اف‌بی‌آی هشدار داده که کلاهبرداران در طول شش سال گذشته سعی کرده‌اند بیش از 43 میلیارد دلار از طریق حملات ایمیل تجاری (BEC) به سرقت ببرند. بانک‌های آسیایی دریافت‌کنندگان اصلی وجوه دزدیده شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اف‌بی‌آی هشدار داده که کلاهبرداران در طول شش سال گذشته سعی کرده‌اند بیش از 43 میلیارد دلار از طریق حملات ایمیل تجاری (BEC) به سرقت ببرند و بانک‌های آسیایی دریافت‌کنندگان اصلی وجوه دزدیده شده بودند.

این دفتر ادعا کرد که این کلاهبرداری در آن زمان به طور قابل توجهی رشد کرده است و نه تنها بر شرکت های بزرگ بلکه بر بنگاه های کوچک و متوسط و حتی تراکنش های شخصی تأثیر می گذارد.

رقم 43.3 میلیارد دلاری از گزارش‌های جنایی به FBI، داده‌های اجرای قانون و پرونده‌سازی با موسسات مالی به دست آمده است. این شامل تلفات واقعی و تلاش برای دزدی است و به ویژه در طول این همه گیری سریع افزایش یافت.

اف‌بی‌آی در اطلاعیه خدمات عمومی (PSA) گفت: بین ژوئیه 2019 و دسامبر 2021، حدود 65 درصد افزایش در زیان‌های جهانی شناسایی‌شده مشاهده شد، یعنی ضرر دلاری که شامل ضرر واقعی و تلاشی به دلار آمریکا می‌شود.

این افزایش را می توان تا حدی به محدودیت های اعمال شده بر روی شیوه های عادی کسب و کار در طول همه گیری COVID-19 نسبت داد، که باعث شد محل های کار و افراد بیشتری به صورت مجازی تجارت معمولی را انجام دهند.

بانک‌های تایلند و هنگ‌کنگ دریافت‌کنندگان اصلی وجوه دزدیده شده‌

آمار FBI حاوی گزارش هایی از داخل ایالات متحده است، جایی که کلاهبرداری در تمام 50 ایالت و 177 کشور در سراسر جهان گزارش شده است.

اگرچه 140 کشور وجوه دزدیده شده دریافت کرده اند، بانک های تایلند و هنگ کنگ رایج ترین مقاصد در سال گذشته بودند.

چین سوم شد و پس از آن مکزیک و سنگاپور قرار گرفتند. وجوه دزدیده شده به طور فزاینده ای به ارز دیجیتال برای بهبود تلاش های پولشویی تبدیل می شود.

اغلب، عامل تهدید این کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را با استفاده از هویت‌های سرقت شده باز می‌کند.

در سال گذشته حدود 40 میلیون دلار خسارت افشا شده از این طریق شناسایی شد.

FBI ادعا کرد که سایر تغییرات در موضوع BEC شامل انتقال وجه نیست، بلکه درخواست اطلاعات شخصی کارمندان یا فرم‌های صورت‌حساب دستمزد و مالیات (W-2) است.

خسارات BEC در سال گذشته به 2.4 میلیارد دلار رسید که حدود یک سوم کل خسارات جرایم سایبری است.

منبع: www.infosecurity-magazine.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  54