افزایش غیر منتظره قیمت طلا

طلا و سکه روند خود را در روز شنبه افزایشی آغاز کرد. رشدقیمت سکه به دلیل افزایش نرخ دلار صورت گرفت و باعث شد داد و ستدهای آن اندکی رونق یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طلا و سکه روند خود را در روز شنبه افزایشی آغاز کرد. رشد قیمت طلا و سکه امامی در این روز به دلیل افزایش نرخ دلار صورت گرفت و باعث شد داد و ستدهای آن اندکی رونق یابد.

قیمت طلای جهانی هفته گذشته با افت شدید بیش از ۴۰ دلاری کار خود را آغاز کرد. از عمده دلایل ریزش بهای طلا در بازار جهانی سیاستگذاری‌‌‌های فدرال رزرو به منظور کنترل تورم ایالات متحده آمریکا و در نتیجه رشد ارزش شاخص دلار بوده است. علاوه بر این انتشار آمار مثبت اقتصادی نیز باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران این فلز گرانبها در موقعیت فروش قرار بگیرند.

به این ترتیب قیمت طلا با توجه به فشار نزولی که همچنان در بازار وجود دارد به افت و خیزهای خود ادامه داد و در زیر سطح ۱۹۰۰ دلاری بسته شد. با این حال این فلز در طول هفته اخیر رشدهایی را تجربه کرد که باعث شد عملکرد مثبتی معادل ۵/ ۱درصد سودآوری در کارنامه هفتگی به ثبت برساند. گفته می‌شود که تغییر احساسات در میان سرمایه‌گذاران خرد می‌‌‌تواند تاثیرات نسبتا خنثایی بر روند بازار بگذارد.
سکه چه مسیری را طی می‌کند؟

بازار طلا و سکه کار خود را در اولین روز معاملاتی هفته صعودی آغاز کرد. رشد قوی قیمت سکه امامی در روز شنبه عمدتا به دلیل افزایش نرخ دلار و رسیدن آن به سطح مقاومتی ۲۸‌هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد بود که باعث شد داد و ستدهای این فلز گرانبهای داخلی اندکی رونق یابد.

به طوری که هر قطعه از این سکه یاد شده روز گذشته به قیمت ۱۳‌میلیون و ۳۷۰‌هزار تومان معامله شد. اما در این میان با توجه به پایین ماندن بهای طلا در بازار جهانی در زیر سطح ۱۹۰۰ دلار و رشد قیمت دلار، حباب سکه امامی مجددا افزایش پیدا کرد و به بیش از ۷۰۰‌هزار تومان رسید.

بنابراین به گفته برخی کارشناسان این حوزه معاملات روز گذشته به منظور کسب سود عمدتا به‌صورت هیجانی بوده است و انتظار می‌رود این هیجانات مقطعی باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2