ماجرای واریز ۴۰۰ هزار تومان کالابرگ به حساب هر نفر چیست؟

معاون اقتصادی رئیس جمهور خبر از تخصیص کالا برگ به ارزش ۴۰۰ هزار تومان برای طبقات پایین و ۳۰۰ هزار تومان به طبقات بالا داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته که طبق تصمیم شب گذشته مقرر شد به هر نفر از طبقات پایین جامعه کالابرگ به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و به طبقات بالا ۳۰۰ هزار تومان داده شود.

محسن رضایی اظهار داشت: دلار ۴۲۰۰ تومانی که به صورت ارزان به تجار داده می شد، الان همان پول بصورت کالابرگ در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: در دو ماه اول ارزش کالابرگ بصورت نقد و اعتبار به حساب مردم واریز می شود تا از این پول استفاده کنند تا فشار ناشی از گرانی ها کاهش یابد اما پس از دو ماه با توجه به قانون مجلس طرح بصورت کالا برگ ادامه می یابد.

وی در مورد ارزش کالابرگ برای طبقات بالا و پایین جامعه، گفت: براساس تصمیمی که شب گذشته اتخاذ شد مقرر شد به هر نفر از طبقات پایین جامعه کالا برگ به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و به طبقات بالا ۳۰۰ هزار تومان داده شود.

وی اظهار کرد: در راستای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر از ۳ دهک اول و ۳۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر در ۵ دهک بعدی واریز می شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در ادامه گفت: پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزارتومان و ۳۰۰ هزارتومان که اعلام کردم، برآورد کارشناسان است و هنوز قطعی نشده است. به‌زودی رقم قطعی یارانه پرداختی را اعلام می‌کنیم.

 

منبع: صدا و سیما

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  12  =