فیشینگ با ترفند پرداخت فطریه/ کلاهبرداران سایبری در کمین مردم

فطریه و زکات خود را چگونه آنلاین پرداخت کنیم؟

رئیس پلیس فتا با تأکید بر افزایش صفحات فیشینگ و جعلی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان از مردم خواست مراقب کلاهبرداران سایبری با ترفند جمع‌آوری فطریه و زکات در فضای مجازی باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر گفت: سوءاستفاده از ایام و مناسبت‌های مذهبی و برانگیختن احساسات و عواطف هم‌وطنان عزیز به دنبال کلاهبرداری از آنان هستند.

او ادامه داد: انتشار تصاویر احساسی، ارسال پیامک‌های مناسبتی، انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و سوءاستفاده از عناوین سازمان‌ها و موسسه‌های خیریه از مهم‌ترین روش‌های مجرمانه‌ای هستند که در جهت جلب اعتماد قربانیان به کار برده خواهند شد.

سرهنگ رجبی از احتمال افزایش صفحات جعلی و انجام تبلیغات جذاب و اغواکننده در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هم‌وطنان عزیز بدون توجه به پیام‌هایی دریافتی از افراد ناشناس می‌توانند امنیت سایبری خود را افزایش دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در این حوزه پرداخت فطریه به افراد نیازمند هست که در این زمینه نیز برخی از افراد سودجو با راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های مختلف و حتی سوءاستفاده از عناوین سازمان‌ها و انجام تبلیغات مختلف سعی در کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای انتظامی کشور در ادامه تأکید کرد: هم‌وطنان برای پرداخت فطریه یا کفاره روزه حتماً از طریق سازمان‌ها و نهادهای مربوطه و مورد تأیید که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی معرفی‌شده اقدام و از پرداخت هرگونه وجه به حساب‌های شخصی و نامعتبر جداً خودداری کرده تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

چگونه فطریه خود را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

سرهنگ رجبی همچنین توضیح داد: در صورت پرداخت اینترنتی، کاربران باید دقت لازم را داشته باشند و هنگام واردکردن اطلاعات بانکی خود به آدرس سایت و درگاه بانکی که با https آغاز می‌شود توجه کنند. همچنین در نظر داشته باشند تمامی درگاه‌های بانکی به دامنه shaparak.ir ختم می‌شوند.

در حال حاضر کاربران می‌توانند به بخش پرداخت فطریه یا نیکوکاری در برنامه‌هایی همچون، آپ، ایوا، ۷۲۴، پرداخت نوین، همراه کارت، سکه، پی‌پاد و… مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  12