سهم لندتک در پرداخت تسهیلات خرد چقدر است؟

مدیرعامل دیجی پی با اشاره به سهم 449 میلیارد دلاری صنعت لندتک در پرداخت تسهیلات خرد در دنیا گفت: در ایران و در سال 1400، حدود یک هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد توسط لندتک ها ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در نشست امروز فعالان حوزه فین تک و فناوری های مالی که امروز در بانک مرکزی و با حضور دکتر صالح آبادی برگزار شد، هومن امینی، مدیرعامل دیجی پی در تعریف لندتک بیان کرد: لندتک پلتفرمی است که سعی در بهبود تجربه کاربران برای دریافت تسهیلات را دارد.

وی از دلایل رشد لندتک در جهان به بهره مندی از کلان داده ها از منظر هوش مصنوعی، رگولاتوری همگرا و مدل های کسب و کاری اشاره کرد.

امینی همچنین از دلایل رشد پلتفرم های اینترنتی نیز تغییر عادت مصرف مردم، ساعت های خرید و دورکاری نام برد که همین باعث شده لندتک ها به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند.

مدیرعامل دیجی پی با اشاره به نمونه های جهانی گفت: در چین و هندوستان به دلیل تجمع یوزرها در تجارت الکترونیک و صنعت فین تک تغییر و تحولاتی را شاهد هستیم.

عملکرد ضعیف صنعت لند تک در ایران

در سال 2020 شاهد رقم 45/7 درصد از تسهیلات آنلاین نسبت به کل تسهیلات بودیم بطوریکه حدود 449 میلیارد دلار در دنیا هزینه تسهیلات آنلاین بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 17 شرکت لندتک در کشور فعالیت دارند، گفت: این ۱۷ شرکت تا کنون نتوانسته‌اند بازار قابل توجهی از تسهیلات خرد را در اختیار گیرند بطوریکه در ایران و در سال 1400، حدود یک هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد توسط لندتک ها ارائه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =