جزییات وثیقه سهام برای دریافت وام خرد

معاون فناوری و توسعه نوآوری سمات به جزییات وثیقه سهام برای دریافت اشاره کرد و گفت: بانک در قبال ارزش سهام افراد به عنوان وثیقه، تسهیلات پرداخت می‌کند که محدودیتی در سقف میزان وثیقه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هفته گذشته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود که در نظر گرفتن سهام به عنوان وثیقه به صورت الکترونیکی در حال راه‌اندازی است.

در اواسط هفته گذشته بانک مرکزی دستورالعمل اعطای تسهیلات خرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را به بانک‌ها ابلاغ کرد.

جزئیات وثیقه گذاری سهام

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفت‌وگویی به جزییات نحوه وثیقه سهام در بانک‌ها در راستای دریافت وام اشاره کرد.

وی اظهار داشت: فرصت وثیقه‌گذاری سهام برای دریافت وام از طریق بانک‌ها برای سهامداران فراهم شده و آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های بانکی درخواست خود را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت اطلاعات را به بانک‌ها ارائه می‌دهد و سهامدار باید با مراجعه به اپلیکیشن بانک اقدامات مربوط به وثیقه سهام و نیز دریافت وام انجام دهد.

نمایش سهام قابل وثیقه سهامدار در اپلیکیشن بانک

حسنلو تاکید کرد: با پیامک یکبار مصرف سجام سهامدار احراز هویت شده و اگر OTP درست وارد شد، سهام قابل وثیقه سهامدار در اپلیکیشن بانک نمایش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از این مرحله سهامدار می‌تواند سهام‌ مدنظر خود را برای وثیقه انتخاب و تعداد سهامی که قصد وثیقه‌گذاری دارد را وارد کند.

وی تاکید کرد این درخواست مانند سیستم پرداخت شاپرک، سهامدار را به سمت سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری هدایت خواهد شد.

در این بخش درخواست‌ بانک به کاربر نمایش داده می‌شود و با OTP سجام احراز اختیار انجام می‌شود تا هویت سهامدار را تایید کند.

حسنلو اعلام کرد که کارمزد وثیقه را سهامدار باید پرداخت کند و اگر این کار موفق‌آمیز باشد، درخواست وثیقه ثبت می‌شود.

وی گفت: سهامی که به عنوان وثیقه برای دریافت وام تعیین می‌شود، در شرکت سپرده گذاری به حالت فریز درآمده و سهامدار تا پایان تسویه تسهیلات خود نمی‌تواند آن را بفروش برساند.

وثیقه‌گذاری سهام در دادگاه هم می‌تواند کاربرد داشته باشد

وی در ادامه گفت: میزان وام ارائه شده به سهامدار در حوزه اختیار بانک است و هر بانکی براساس دستورالعمل‌های خود می تواند وارد عمل شود.

حسنلو گفت: از نظر ما محدودیتی در سقف میزان وثیقه وجود ندارد اما ممکن است بانک‌ها خود برای این وثیقه و وام در نظر گرفته شده برای آن سقفی را درنظر بگیرند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5