ایلان ماسک ۴ میلیارد دلار سهام تسلا را فروخت

بر اساس گزارش ها، مدیرعامل تسلا حدود 4.4 میلیون سهام خود از غول خودروسازی را به ارزش 4 میلیارد دلار در روز سه‌شنبه فروخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق گزارش‌های منتشر شده، ماسک در مجموع پنج فرم 4 را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرده که تمام 138 تراکنش فردی او را پوشش می‌دهد.

بر اساس محاسبات TechCrunch ارزش سهام فروخته شده نزدیک به 4 میلیارد دلار است.

به گزارش رویترز، این میزان معادل 2.6 درصد از سهام او در تسلا محسوب می‌شود.

ایلان ماسک سپس در پاسخ به یکی از کاربران و در رابطه با فروش سهام تسلا در توییتر نوشت: پس از امروز هیچ فروش دیگری برای TSLA برنامه ریزی نشده است.

ادامه فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک

ماسک در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال گذشته، پس از نظرسنجی از کاربران توییتر در مورد فروش 10 درصد از سهام خود از شرکت تولیدکننده خودروبرقی، نیز 16.4 میلیارد دلار از سهام این شرکت را فروخته بود.

در این اسناد اشاره‌ای نشده که چرا ماسک تصمیم به فروش سهام خود گرفته است.

با این وجود، مدیرعامل تسلا اخیرا هفته‌های پرخبری را پشت سرگذاشته است و حالا می‌توان از او به عنوان مالک جدید شبکه اجتماعی توییتر هم یاد کرد.

بنابراین، می‌توان انتظار داشت تا با پول به دست آمده از طریق فروش سهام تسلا، ماسک بتواند برنامه‌های بحث‌برانگیز خود برای این شبکه اجتماعی را دنبال کند.

هرچند هنوز به طور دقیق مشخص نیست ثروتمندترین فرد جهان چه برنامه‌هایی برای توییتر دارد.

از زمانی که ماسک با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر به بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر تبدیل شد، سهام تسلا نزدیک به 20 درصد کاهش یافت.

به همین منظور، سرمایه‌گذاران ابراز نگرانی کرده‌اند که ماسک ممکن است محبور شود برای تامین مالی سهم خود، محبور به فروش سهام تسلا شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  64  =  65