اهمیت امور مالی تعبیه‌شده برای برندها و مشتریان

ترجمه؛ اختصاصی بانکداری الکترونیک

با کاهش همه‌گیری کرونا، بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنان جذب بازرگانان دیجیتالی بومی تجارت الکترونیک می‌شوند که خود حاکی از فرصت‌های مالی تعبیه‌شده برای آنها است. خرده‌فروشانی که امیدوارند مشتریان حضوری را حفظ کنند، می‌توانند از امور مالی تعبیه‌شده برای رفع اصطکاک ناشی از پرداخت‌های درون فروشگاهی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لوئیزا موری، مدیر عامل شرکت امور مالی تعبیه‌شده «ریلزبنک»، در گفت‌وگویی که با وبسایت «پیپرز» داشت بر اهمیت امور مالی تعبیه‌شده برای برندها و مشتریان تاکید کرد، و به این نکته مهم اشاره داشت که با ادغام بیشتر خدمات می‌توان تجربه مشتری را در آینده گسترش داد.

امور مالی تعبیه‌شده چیست و چه سودی برای مشتریان دارد؟

امور مالی تعبیه‌شده به برندهایی که در خارج از حوزه امور مالی فعالیت می‌کنند این امکان را می‌دهد تا محصولات و خدمات مالی را در پیشنهادات خود ادغام کنند و آنها را یکجا ارائه دهند.

این بدان معناست که آنها می‌توانند محصولاتی مانند حساب‌های جاری، کارت‌های اعتباری یا وام را ارائه دهند و آنها را به گونه‌ای تنظیم کنند که به بخشی طبیعی‌ از تجربیات مشتریان خود تبدیل شوند.

پیش‌تر، این محصولات به زیرساخت‌های گسترده و پرهزینه نیاز داشتند؛ به همین خاطر، تنها از طریق بانک‌ها در دسترس بودند.

اکنون پلتفرم «ریلزبنک» برندهای غیرمالی را قادر می سازد تا با قیمت مقرون به صرفه وارد این بازار شوند.

به این ترتیب، مشتریان از محصولات مالی ارائه شده منفعت می‌برند؛ محصولاتی که ارتباط نزدیک‌تری با آنچه خریداری کردند، دارند.

یک دبیت کارت سوپرمارکتی که تخفیف‌ها و جوایز انحصاری را به مشتریان همیشگی خود ارائه می‌دهد، اکنون سودمندتر از اندک کش‌بکی است که بانک‌ها ارائه می‌دهند.

مشتری پس از چند بار خرید، با رویای خرید ماشین از خواب بیدار می شود، نه وام خودرو.

با این روش، دیگر لازم نیست به طور جداگانه به دنبال تامین‌کنندگان طرف سوم باشند. پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار مالی تعبیه‌شده تا سال 2030، به 7.2 هزار میلیارد دلار برسد.

دلیل این امر این است که برندهای مرتبط‌تر می‌توانند محصولات مالی خود را ارائه دهند و به سادگی ارزش بیشتری برای تجربیات مشتریان قائل شوند.

payment

چرا برندهای مصرف‌کننده باعث می‌شوند تقاضا برای تجربیات عمیق‌تر از امور مالی تعبیه‌شده افزایش یابد؟

با وجود اینکه نخست فین‌تک‌ها به امور مالی تعبیه‌شده پرداختند و سپس غول‌های فناوری نیز آنها را دنبال کردند، اکنون نوبت برندهای مصرف‌کننده است که قصد دارند در مأموریت خود میزان تعامل و وفاداری را افزایش دهند.

استفاده روزانه از محصولات مربوط به خدمات مالی راه جذابی برای دستیابی به این هدف ارائه می‌دهد.

از این منظر، برندها رفته رفته به این نکته پی بردند که امور مالی تعبیه‌شده فرصتی عالی فراهم می‌کند تا به مشتریان خود نزدیک‌تر شده و رابطه‌ای قابل اعتماد ایجاد کنند.

تمرکز روزافزون برندها بر یافتن راه‌های جدید و متمایز برای تعامل با مشتریان‌شان دلیلی شد تا سال گذشته شرکت ما دسته جدیدی از تجربه‌های مالی تعبیه‌شده را راه‌اندازی کند.

ما قصد داشتیم برندها امور مالی تعبیه‌شده را صرفا ابزاری برای تراکنش در نظر نداشته باشند، بلکه آنها را به‌عنوان فرصتی ببینند تا بتوانند از آن طریق بخش بزرگ‌تری از زندگی روزمره مشتریان را در دست داشته باشند.

برای مثال، تیم مسابقاتی «مک لارن» را در نظر بگیرید که دبیت کارت برند خود را راه‌اندازی کرد و به عنوان پاداش وفاداری، دسترسی انحصاری به پیت لین «گرن پریکس» ارائه می‌دهد.

برندی که پیش‌تر تعاملات معنی‌دار و متناوبی با طرفداران خود داشت، اکنون برای اینکه به بخشی از زندگی روزمره آنها تبدیل شود، از منابع مالی تعبیه‌شده استفاده کرد.

SMEs

نقش برندهای شناخته شده سراسر جهان در گسترش تجارب مالی تعبیه‌شده چیست و چقدر حرف برای گفتن دارند؟

وقتی صحبت از آنها به میان میاید، کافی است عملکرد برندهای جهانی را که حوزه امور مالی تعبیه‌شده را اتخاذ کرده‌اند، در نظر بگیریم.

«اوبر» یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی بود که از پرداخت‌های تعبیه‌شده استفاده کرد و تمام روابط خود را با مشتریان در اختیار داشت.

این در حالی بود که «تسکو» در بریتانیا، حتی در مقایسه با سوپرمارکت‌ها نیز سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارد.

دبیت کارت «کلاب کارت پی پلاس» به ازای هر تراکنش از فروشگاه یا مکان‌های دیگر یک امتیاز می‌دهد.

دارندگان این کارت می‌توانند از تخفیف‌های انحصاری استفاده کنند و امتیاز عضویت خود را با برند «تسکو» یا شرکای آن خرج کنند.

جدا از نقش برندها در افزایش نقش امور مالی تعبیه‌شده، شانس کمی برای اتفاق مشابه خارج از این فضا وجود دارد.

زیرساخت‌های مالی بخش بزرگی از روایت تجربه برندها بوده‌اند، و فکر هم نمی‌کنیم این چشم‌انداز به زودی تغییر کند.

با این حال، از آنجایی که برندها به طور فزاینده پلتفرم‌های خود را توسعه می‌بخشند و راه‌های جدیدی برای جذب مشتریان و پاداش به آنها ایجاد می کنند، امور مالی تعبیه‌شده نقش مهمی را ایفا می‌کند.

تنها چیزی که توجه ما را به خود معطوف کرده است، برندهای بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) هستند که نباید به اشتباه تصور نکنند دیگر نمی توانند از منابع مالی تعبیه‌شده استفاده کنند و با بازیگران بزرگ‌تر رقابت کنند.

نظر شما درباره ادغام پرداخت‌های تعبیه‌شده در رسانه‌های اجتماعی چیست؟

این فرآیند را پیچیده یا نسبتاً ساده توصیف می‌کنید؟

سخت می‌توان محبوبیت جهانی پرداخت‌های همتا به همتا و کسب‌وکار به مصرف‌کننده را از طریق رسانه‌های اجتماعی در کشورهایی مانند چین نادیده گرفت.

ریسک‌های خاصی وجود دارد که باید مدیریت شوند، مانند تقلب در پرداخت‌ها و تهدید امنیت داده‌ها.

با این وجود، اهمیت فناوری برای جمعیت جوان‌تر در وهله دوم مطرح می‌شود. آنها از برندها انتظار دارند که بتوانند از تمام کانال‌ها به آنها خدمات ارائه دهند، چه در وب‌سایتشان، چه در فروشگاه یا چه از طریق رسانه‌های اجتماعی.

تکامل سریع رسانه‌های اجتماعی هم پیچیدگی‌ و هم فرصت‌هایی را برای پرداخت‌های تعبیه‌شده به همراه دارد.

متاورس احتمالاً در دهه‌های آینده یکی از بارورترین فضاهای تراکنش خواهد بود، اما چگونگی آن هنوز مشخص نیست.

In-store payments

آیا می توانید آینده این خدمات مالی یکپارچه و مشتری‌محور را پیش‌بینی کنید؛ آن هم در حالی که پاندمی کرونا فروکش کرده است و اکثر مردم مشتاق هستند به زندگی قبلی خود برگردند و به جای خرید از بستر آنلاین ترجیح می‌دهند به صورت حضوری از فروشگاه‌ها خرید کنند؟

پاندمی ویروس کرونا تغییراتی را که پیش‌تر در بخش خدمات مالی در جریان بود، تسریع کرد.

استفاده از پول دیجیتال، مانند رشد تجارت الکترونیک، از قبل در دستور کار بود. تأثیر واقعی پاندمی این بود که مردم با سرعت بی‌سابقه‌ای عادات خود را تغییر دادند.

این در حالی بود که در غیر این صورت، پذیرش دیجیتال به کندترین شکل ممکن تکامل می‌یافت. امروزه، هم مصرف‌کنندگان جوان و هم مصرف‌کنندگان قدیمی تجربه بالایی در زمینه خرده فروشی دیجیتال دارند.

با کاهش همه‌گیری کرونا، بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنان جذب بازرگانان دیجیتالی بومی تجارت الکترونیک می‌شوند که خود حاکی از فرصت‌های مالی تعبیه‌شده برای آنها است.

درباره مشتریانی که ترجیح می‌دهند به صورت حضوری از فروشگاه‌ها خرید کنند، باید گفت آنها اکنون این کار را با انتظارات بیشتری انجام می‌دهند و دیگر خرید در فروشگاه را یک ضرورت ندانسته، بلکه آن را یک انتخاب می‌دانند.

خرده‌فروشانی که امیدوارند مشتریان حضوری را حفظ کنند، می‌توانند از امور مالی تعبیه‌شده برای رفع اصطکاک ناشی از پرداخت‌های درون فروشگاهی استفاده کنند و تجربیات متفاوتی ایجاد کنند که مشتریان را تشویق به خرید در فروشگاه کنند.

بسیاری از مشتریان همچنین انتظار دارند که بتوانند تجارب خرید آنلاین و حضوری خود را ادغام کنند.

با این حال خرده فروشان ممکن است از نقش نوآوری تجارت الکترونیک در موفقیت خود غافل شوند.

مترجم: فرزانه اسکندریان

منبع: https://thepaypers.com/interviews/embedded-finance-trends-brands-and-the-post-pandemic-customer-behaviour–1255984

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  +    =  54