وزیر ارتباطات: ۸ درصد از حق السهم اپراتورها بخشیده می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به مصوبه جدید در زمینه توسعه فیبر نوری اشاره کرده و گفت: دولت امروز تصویب کرد که 8 درصد از حق‌السهمی که اپراتور‌ها به دولت می‌پردازند، به‌ اپراتورها بازگشته تا در پروژه توسعه شبکه دسترسی اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به مصوبه جدید در زمینه توسعه فیبر نوری اشاره و اعلام کرد: دولت تصمیم گرفته تا بخشی از درآمد خود را صرف توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری کند.

به گفته وی 8 درصد از حق‌السهمی که اپراتورها به دولت می‌پردازند به اپراتورها بخشیده می‌شود تا در حوزه توسعه فیبر نوری مصرف شود.

او این مصوبه را آورده دولت برای اجرای طرح بزرگ ملی توسعه فیبر نوری در کشور دانسته و اظهار داشت: با ابلاغ مصوبه جدید هیئت دولت، ظرف یک تا دو هفته آینده فراخوان عمومی داده شده و تقسیم کار ملی صورت خواهد گرفت تا پروژه توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری با سرعت بیشتری پیش برود.

گفتنی است وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود دولت تصمیم دارد پنج درصد از 28 درصد حق‌السهمی که اپراتور‌های تلفن همراه به دولت می‌پردازند و کل سه درصد حق‌السهم توسعه‌دهندگان اینترنت ثابت را به‌ عنوان آورده دولت در پروژه توسعه شبکه دسترسی اینترنت ثابت هزینه کند.

زارع‌پور بارها توسعه فیبر نوری را نسخه شفابخش ارتباطات کشور دانسته و ابراز امیدواری کرده است تا سال 1404 بتوانند از 20 میلیون پورت فیبر نوری بهره‌برداری کنند؛ هدفی که تاکنون تنها به صورت رسمی 500هزار پورت آن راه‌اندازی شده است.

با این وجود و آنطور که در گزارش اخیر رگولاتوری آمده است، تعداد اشتراک فناوری فیبر نوری در کشور رشد قابل توجهی ندارد. این درحالی است که کاربران بسیاری خواهان این سرویس هستند اما از کارشکنی‌ها در ارائه فیبرنوری خبر می‌دهند.

وزیر ارتباطات در برنامه تلویزیونی روز دوشنبه 5 اردیبهشت ماه وعده داد با مصوبه آتی هیئت دولت و با پای کار آمدن اپراتورها جهت توسعه فیبر نوری در کشور، طی یک تا دو ماه آینده مردم بتوانند با وارد کردن کد پستی خود در سایت iranfttx.ir از زمان و وضعیت فیبرکشی در محله‌شان مطلع شوند.

مخالف افزایش تعرفه اینترنت هستیم

زارع پور درباره افزایش قیمت اینترنت، افزود: اپراتورها خواستند به دلیل تورم این سال‌ها، بسته‌های اینترنتی که زیر کف قیمت بوده را حذف کنند.

وی ادامه داد: از طرفی هم خواستند بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی کنند که ما مخالف بودیم.

زارع پور اظهار داشت: به اپراتورها اعلام کردیم اگر برنامه و نیاز به منابعی برای توسعه دارند، حتماً باید این برنامه را ارائه دهند تا بعد بررسی آن را در قالب الحاقیه تبدیل به تعهد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات مخالف هرگونه افزایش قیمت و بسته‌های جدید است مگر اینکه تضمین بدهند کیفیت شبکه را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص افزایش می‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3