چالش های تیمچه در حوزه فروش آنلاین/ ماجرای نارضایتی کاربران از این پلتفرم چیست؟

فروشگاه اینترنتی تیمچه قرار بود که با حمایت لِندو مردم را بیشتر با لندتک (اعتباردهی) آشنا کند. اما به نظر فعالیت تیمچه در چند وقت اخیر با مشکلاتی و حواشی بسیاری مانند تاخیر در ارسال کالا و … مواجه شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پلتفرم تیمچه به عنوان یک فروشگاه آنلاین فعالیت می‌کند. اما به نظر فعالیت تیمچه در چند وقت اخیر با مشکلاتی و حواشی بسیاری مانند تاخیر در ارسال کالا و … مواجه شده‌است.

فروشگاه اینترنتی تیمچه قرار بود که با حمایت لِندو مردم را بیشتر با لندتک (اعتباردهی) آشنا کند. لندو، استارتاپی در حوزه خرید اقساطی، فروشگاه اینترنتی تیمچه را راه‌اندازی کرد تا کاربران از مزایای خرید قسطی با وام‌های آنلاین و خرد بهره‌مند شوند. هرچند به نظر می‌رسد که این یک ایده خوب است، اما استارتاپ‌های این حوزه تا موفقیت کامل، راه زیادی را در پیش دارند.

دلیل کاربرانی که از عملکرد تیمچه ناراضی‌اند این است که کالا از سوی فروشنده تامین نمی‌شود.یا سفارش لغو شده یا حتی سر رسید قسط اول وام هم فرا رسیده‌است و مبلغ را پرداخت کرده‌اند. اما هنوز کالای خریداری شده را دریافت نکرده‌اند.

از سوی دیگر نیز فروشندگانی که با این فروشگاه اینترنتی همکاری می‌کنند هم از عملکرد این شرکت ناراضی‌اند. چرا که طبق اظهارات یکی از آن‌ها به رسانه پیوست، این فروشگاه مدتی است که با فروشندگان خود تسویه نمی‌کند.

براساس گزارش‌های به دست آمده، نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد فروشگاه تیمچه نیز به دلیل حجم نارضایتی‌ها از تیمچه تعلیق شد. حتی نظرات کاربران در وب سایت این فروشگاه هم به خوبی حجم بالای شکایت و نارضایتی را نشان می‌دهد.

تیمچه چه پاسخی داد؟

با به وجود آمدن این مساله برای تیمچه، اغلب عوامل پشتیبانی و به ویژه مدیرعامل تیمچه در شبکه‌های اجتماعی، بابت مشکلات پیش آمده عذرخواهی کردند و دلایلی را برای کاربران خود توضیح دادند.

مدیرعامل تیمچه در این باره گفت: آنچه طی هفته‌های گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، گزارش سالانه مجموعه لندو بود که طبیعی است به خاطر پیشگام بودن لندو در عرصه لندتک این گزارش بازخورد رسانه‌ای خیلی خوبی داشته باشد. رشد شش برابری نسبت به سال قبل، ۷۰۰ میلیارد تومان درخواست وام در یک ماه و نرخ نکول نیم درصدی دستاوردهای بزرگی بودند.

برخی افراد این گزارش را به حساب شرکت‌ خواهرخوانده لندو نوشتند و ایراداتی به نحوه عملکرد آن داشتند، در حالی که این دو شرکت از لحاظ قانونی مستقل از یکدیگر هستند و در دنیای حرفه‌ای، برندهایی که از یک خاستگاه برآمده باشند، مستقل از یکدیگر ارزیابی می‌شوند.

صورت مساله را نباید پاک کرد، قطعا مشکلات وجود دارند و باید آن‌ها را پذیرفت. بابت تمام ضعف هایی که در سال اول فعالیت تیمچه وجود داشت، از همه مشتریان و همکاران تجاری عذرخواهی میکنم.

البته هر برندی در مسیر کارآفرینی با مشکلات ناخواسته‌ای مواجه می‌شود که یک کارآفرین سعی می‌کند با حضور، تلاش و همفکری آن‌ها را برطرف کند. من یک کارآفرینم و همیشه حضور دارم تا مشکلات موجود را به کمک تیم خوبی که داریم برطرف کنیم.

در یک سال اولی که از فعالیت تیمچه میگذره صدها هزار کالا را بدون مشکل تحویل مشتریان خود داده‌است. به طور میانگین فروشندگان نزدیک به ۵۰ میلیون تومان درآمد ماهانه دارند، فروش تیمچه به زودی از مرز هزار میلیارد تومان عبور می‌کند و برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغال زایی ایجاد شده‌است.

امیر حق رنجبر، مدیرعامل تیمچه ضمن عذرخواهی بابت این موضوع اعلام کرد به‌زودی فروش تیمچه از مرز هزار میلیارد تومان عبور می‌کند. رنجبر گفت ما در آستانه امضای قرارداد مهمی هستیم و خبرهای خوبی در راه است.

ماجرا از این قرار است که به دلایلی، تیمچه‌ای که در آغاز راه است فعلا نتوانست که رابط و واسط خوبی بین تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان باشد. بنابراین باید دید این فروشگاه اینترنتی برای بقای خود و جلب رضایت‌های از دست رفته، چه اقداماتی انجام می‌دهد.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10