شیب کاهشی قیمت طلای جهانی و تاثیر آن بر سکه

کاهش قیمت شدید قیمت طلای جهانی در اواخر هفته گذشته، بازار طلا و سکه داخلی را نیز تحت‌‌‌الشعاع قرار داد و به‌ویژه باعث شد سکه امامی از روند صعودی خود بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت طلا در بازار جهانی که هفته گذشته را صعودی آغاز کرده بود در نیمه دوم هفته در یک روند نزولی قرار گرفت که در نهایت این افت قیمت‌ها در روز جمعه تشدید پیدا کرد.

این در حالی اتفاق افتاد که شاخص دلار در روز جمعه به بالاترین حد بیش از دو سال گذشته خود یعنی۳۴/ ۱۰۱ رسید و بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌‌‌داری آمریکا به بالاترین حد خود از دسامبر ۲۰۱۸ نزدیک شد که همین موجب شد بهای طلای جهانی کاهش یابد.

بر این اساس فلز گرانبها کار خود را در قیمت ۱۹۳۲ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس به پایان رساند. با این حال طلا توانست عملکرد هفتگی مثبتی را معادل ۰۳/ ۲درصد از خود به جای گذارد.

برخی کارشناسان معتقدند تورم بالا و فضای نامطمئن اقتصادی از فلز زرد بسیار حمایت کرده است. گفته می‌شود هرچه قیمت بازارها انقباض داشته باشد، شاهد افزایش ناگهانی قیمت طلا خواهیم بود.

روند قیمت سکه

افت شدید بهای طلا در بازار جهانی در اواخر هفته گذشته، بازار طلا و سکه داخلی را تحت‌‌‌الشعاع قرار داد و باعث شد سکه امامی از روند صعودی خود بایستد.

به‌رغم اینکه نرخ دلار در بازار آزاد افزایش قیمت را دنبال می‌کند و تمایلات صعودی سکه را تحریک می‌کند، فشار کاهشی طلای جهانی برای توقف رشد قیمت سکه بسیار بیشتر بود.

بر این اساس این فلز گرانبهای داخلی روز یکشنبه تا نزدیکی سطح ۱۳‌میلیون تومان عقب‌‌‌نشینی کرد. اما گفتنی است که افت قیمت سکه در نیمه بازار اندکی ضعیف شد و این فلز توانست بخشی از ضرر خود را جبران کند و در قیمت ۱۳‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان مورد دادوستد قرار گیرد.

از نگاه برخی تحلیلگران این حوزه با توجه به موقعیت طلای جهانی احتمال اینکه سکه امامی جهش را تجربه کند به حداقل رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =