خدمات پشتیبانی؛ روش جدید فیشینگ حساب بانکی

کلاهبرداران با روشی جدید اطلاعات حساب بانکی را سرقت می‌کنند. و این بار، به نظر می‌رسد که پیام‌ها از خط خدمات مشتریان یا تلفن پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی دریافت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از نیوزویک، اخیرا، کلاهبرداران با روشی جدید اطلاعات حساب بانکی را سرقت می‌کنند. و این بار، به نظر می‌رسد که پیام‌ها از خط خدمات مشتریان یا تلفن پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی دریافت شده‌اند.

نخستین بار، گوینده کشتی کج، لنی لئونارد، این کلاهبرداری را در صفحه توییتر خود فاش کرد. او که مدیر یک موسسه مالی بسیار بزرگ است، در پستی به مردم هشدار داد که اخیرا در موسسه خود و بانک دیگری که او آنجا حساب دارد، کلاهبرداری‌های جدیدی شکل گرفته است.

لئونارد روز پنجشنبه هشدار داد که یک کلاهبردار شماره تلفنی قانونی را جعل کرده و با او تماس گرفته است. سپس، او با استفاده از این شماره، هشدار کلاهبرداری ارسال کرده و از او درباره فعالیت‌های غیرعادی سوالاتی پرسیده است.

لئونارد در پستی نوشت: “وقتی پاسخ منفی می دهید، بلافاصله از شماره ای که به نظر می‌رسد شماره تلفن قانونی بانک شما باشد، با شما تماس می گیرند، و شماره واقعی خود را پنهان می کنند. سپس، از شما می‌خواهند برای دسترسی به وجوه، اطلاعات شخصی و حساب را تأیید کنید. به محض اینکه به حساب خود متصل می‌شوید، تمام اطلاعات حساب در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته است.”

لئونارد در عوض از کلاهبردار خواست که خودش باید با آنها تماس بگیرد. و کلاهبردار در پاسخ به او گفت که اگر پشت کارت نقدی خود را نگاه کند، می‌بیند که از همان شماره تماس گرفته شده است.

لئونارد پس از اینکه تلفن را قطع کرد، با بانکش تماس گرفت و مطمئن شد هیچ هشدار قانونی ارسال نشده است و هیچ فعالیت غیرعادی در حسابش دیده نشده است.

مترجم: فرزانه اسکندریان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  50  =  58