بررسی بازارهای مالی در هفته پایانی فروردین/ افت دلار و افزایش طلا و سکه

بازدهی بازارها در هفته پایانی فروردین ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که دلار افت و بورس، طلا و سکه رشد کرده‌اند. بورس بیشترین بازدهی را در این هفته داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازدهی بازارها در هفته پایانی فروردین، نشان می‌دهد که سه بازار با رشد همراه بودند و یکی از آنها افت کرد.

قیمت دلار

قیمت دلار در هفته جاری، ۰،۳۵ درصد افت داشت. صرافی ملی روز چهارشنبه ۳۱ فروردین، نرخ فروش دلار را ۲۵۲۷۹ تومان اعلام کرد.

این در حالی است که این رقم هفته گذشته، ۲۵ فروردین، ۲۵ هزار و ۳۶۷ تومان ثبت شد.

فیمت دلار در بازار آزاد نیز در هفته گذشته نوساناتی داشت و حتی به کانال ۲۸ هزار تومان هم رسید اما مجددا به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت.

قیمت طلا

بازدهی بازار طلا نیز در در هفته پایانی فروردین ۱۴۰۱، با ۰٫۰۵ درصد رشد همراه بود.

قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه، ۲۵ فروردین، یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۷۸ تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز پایانی فروردین، به قیمت یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۱ تومان رسید.

قیمت سکه

خریداران بازار سکه نیز در هفته پایانی فروردین، رشد قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی برای سکه طرح جدید، ۰٫۱۵ درصد بود.

قیمت سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد، اما در روز پایانی فروردین به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.

بورس

در وجه دیگری از بازدهی بازارها در هفته پایانی فروردین، شاخص کل بورس رشد کرد. بازار سرمایه، هفته گذشته را در سطح یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۱۹ واحد به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس روز چهارشنبه، ۲۴ فروردین به حدود یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۹ رسیده بود. این ارقام به معنای رشد ۳٫۹۹ درصدی شاخص کل است که بیشترین رشد در میان بازارهای مالی این هفته محسوب می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =