تخصیص بیش از ۴ میلیارد دلار ارز دارویی تا فروردین ماه سال جاری

بر اساس اعلام بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری و طبق روال گذشته، یک میلیارد دلار برای تامین ارز اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مد نظر وزارت بهداشت، اختصاص یافته است، ضمن آنکه در سال گذشته نیز به میزان 3.2 میلیارد دلار ارز دارو تامین شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مطابق قانون بودجه و مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی دولت، سقف ارز ترجیحی واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۰ میزان 3.2 میلیارد دلار بود، که به طور کامل توسط بانک مرکزی تامین شد.

بر این اساس روند تخصیص ارز واردات دارو و تجهیزات پزشکی، متناسب با مصوبات مربوطه و اعلام اولویت‌های درخواستی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گونه‌ای بوده که در بهمن و اسفند ماه سال گذشته جمعاً بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار تخصیص ارز به درخواست‌های واصله آن وزارت انجام شده است.

با توجه به اهمیت مقوله دارو و تجهیزات ضروری پزشکی برای کشور، تامین ارز برای درخواست‌های وزارت بهداشت در چهارچوب ضوابط مربوطه، همواره در اولویت اقدامات بانک مرکزی بوده و هست، و مناسب‌ترین ارزهای دردسترس برای این اقلام اختصاص داده می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1