ابرآروان ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد/ تامین مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط فناپ

رئیس هیئت مدیره ابرآروان از سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی گروه فناپ به‌شکل مستقیم برای تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای داخلی و بین‌المللی آروان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پنجمین رویداد سوار ابرها، رئیس هیئت مدیره ابرآروان، با بیان اینکه آخرین مرحله افزایش سرمایه ابرآروان به تصویب رسیده، از سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی گروه فناپ به‌شکل مستقیم برای تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای داخلی و بین‌المللی آروان خبر داد. این رقم را می‌توان بزرگترین رقم سرمایه‌گذاری در اکوسیستم فناوری کشور طی چند سال اخیر دانست.

ارزش‌گذاری ۱،۵۰۰ میلیارد تومانی ابر آروان

جامه‌بزرگ با اشاره به تصویب آخرین مرحله‌ افزایش سرمایه‌ آروان در هیئت‌مدیره‌ شرکت و ارزش‌گذاری ۱،۵۰۰ میلیارد تومانی ابر آروان در پروسه‌ جذب سرمایه‌ گفت: گروه فناپ در این مرحله از افزایش سرمایه، ۵۰۰ میلیارد تومان به‌ شکل مستقیم برای تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای داخلی و بین‌المللی آروان سرمایه‌گذاری می‌کند.

همچنین او در ادامه توضیحات خود گفت: جدا از بحث افزایش سرمایه، فناپ در نقش شریک استراتژیک ابر آروان ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سخت‌افزاری در اختیار آروان قرار می‌دهد تا یکی از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای ابری خاورمیانه را به بهره‌برداری برساند.

به‌گفته‌ جامه‌بزرگ، دیتاسنتر نیما در پارک فناوری پردیس، با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری و ظرفیت ۵۴۴ رک راه‌اندازی خواهد شد.

او همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: دیتاسنتر نیما، مجهز به دو ماژول ۲۰۰ رکی برای خدمات Public Cloud و ۶ ماژول ۲۴ رکی برای خدمات Private Cloud خواهد بود. این دیتاسنتر با زیربنای ۶هزار و هشتصد متر مربع، با ۴.۵ مگاوات برق، ۳ هزار تن ظرفیت Cooling و براساس استانداردهای Tier3 و BICSI 002 طراحی و در حال اجراست.

جامه بزرگ

سرمایه‌گذاری آروان در اسپارا

او با بیان اینکه آروان وارد سطح تازه‌ای از بلوغ شده است، گفت: در مرحله‌ای هستیم که با سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های دیگر تلاش می‌کنیم زنجیره‌‌ محصولات و فناوری خود را با سرعت بالاتری تقویت کنیم.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری ابرآروان در اسپارا گفت: اسپارا اولین سرمایه‌گذاری آروان در این مسیر بود. جایی که آروان در کنار ۵ شرکت دیگر گروه فناپ کمک کردند تا یک شرکت امنیتی بزرگ و قدرتمند شکل گیرد.

جامه‌بزرگ، گام بعدی سرمایه‌گذاری آروان را خرید ۱۰۰ درصد سهام و آغاز فرآیند Merge and Acquisition یک شرکت DBaaS برای کاهش time to market آروان در گسترش زنجیره محصولاتش اعلام کرد.

او در جمع بندی صحبت‌هایش با انتقاد از طرح صیانت و مسئولیت آروان در کنار سایر شرکت‌های گروه فناپ در کمک به صنعت در فرآیند Digital Transformation و آغاز فرآیند انقلاب صنعتی چهارم گفت: امروز و در این وانفسای تحریم خارجی و خود تحریمی داخلی، سیل مهاجرت نخبگان و زوال سرمایه اجتماعی، گروه فناپ رسالت خودش رو در سه کلمه تعریف کرده است؛ این‌که: سکوی خلق آینده باشد.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  90  =