مجازات در انتظار بانک های متخلف در انجام خدمات صدور و ثبت چک

رئیس کل بانک مرکزی از راه انداری رمز پول ملی در امسال خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک‌ها براساس تکالیف قانونی باید سرویس‌های لازم اطلاع‌­رسانی پیامکی به گیرنده چک جهت اطمینان و اطلاع وی از ثبت چک در سامانه صیاد را ارائه دهند، گفت: در صورتی که بانک‌ها از ارائه این خدمات استنکاف کنند، مشمول مجازات‌های انضباطی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح‌آبادی در حاشیه نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این نشست برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی تشریح شد که طبق صحبت‌های مطرح شده اصلاح رابطه دولت با نظام بانکی یکی از این برنامه‌هاست.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، هدایت تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید است، افزود: براساس گزارش‌ها و آمارها تا انتهای بهمن ماه سال گذشته نظام بانکی حدود ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که حدود ۶۶ درصد این تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی بوده و ۱۱.۵ درصد به ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی اختصاص داشته است.

وی درباره مهلت اجرای قانون صدور چک و ایجاد امکان اطلاع‌­رسانی پیامکی به گیرنده چک جهت اطمینان و اطلاع وی از ثبت چک در سامانه صیاد، اظهارداشت: سامانه اطلاع رسانی پیامکی هفته گذشته راه‌اندازی شد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه بانک‌ها براساس تکالیف قانونی باید سرویس‌ها لازم را ارائه دهند، افزود: در صورتی که بانک‌ها از ارائه خدمات استنکاف کنند، مشمول مجازات‌های انضباطی می‌شوند.

رییس کل بانک مرکزی درباره راه‌اندازی رمز پول ملی خاطرنشان کرد: موضوع رمزارزهای جهان روا در ستاد اقتصادی دولت در حال بررسی است و بانک مرکزی هم در حال پیگیری موضوع رمز پول ملی است و امیدواریم امسال رمز پول ملی راه اندازی شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  12