در روز دوم همچنان توان خریداران مناسب ارزیابی می شود | پیش بینی بازار سهام ۲۸ فروردین

 با وجود نشانه های آشکار تداوم سناریوی روز قبل برای معاملات امروز بازار سهام، اما شرایط ناپایدار ارزیابی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاملات بازار سهام در روز نخست هفته با پیشروی خریداران و صعودی شدن دوباره شاخص ها به پایان رسید. در روز دوم همچنان توان خریداران مناسب ارزیابی می شود و با توجه فاصله میان خریداران و فروشندگان و روند معاملات دیروز، ممکن است در معاملات امروز نیز شاخص ها در همان مسیر به کار خود ادامه دهند. هر چند که چالش های ایجاد شده بر سر بازار از جمله مقاومت در رسیدن به کانال جدید 1.5 میلیون واحد، احتمالا سرعت گیر معاملات امروز باشد.

اهرم های اثرگذار بیرونی بر بورس و فرابورس

بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که حقیقی ها در موضع برتر هستند اما نکته اساسی اینجاست که رفتار آنان ناپایدار ارزیابی می شود. ورودی دیروز پول ها امروز ممکن است با خروجی پول ها همراه باشد و این رفتارهای ناپایدار و غافلگیرکننده برخلاف تحلیل‌های موجود گویای این است که همین رفتار ممکن است مانع تداوم حرکت صعودی شاخص ها ارزیابی شود.

اهرم های اثرگذار بیرونی بازار همچون مذاکرات در حال انجام احیای برجام یا اعمال عوارض صادراتی بر محصول‌های صنعتی و معدنی بنگاه های بورسی و فرابورسی نیز روی تردید رفتار حقیقی ها اثرگذار بوده است.

با این وصف از فردا دامنه نوسان افزایش می یابد. برخی آن را مثبت ارزیابی می کنند و در روان سازی و نقدشوندگی بازار آن را موثر می دانند. برخی دیگر اما اثر آن را ناچیز می‌شمارند.

نظرسنجی : احتمالات ناپایدار شاخص کل بورس

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که بازار در روز یکشنبه در مسیر صعودی دنبال می شود اما رفتار ناپایدار حقیقی ها در هفته گذشته (با تاکید روز سه شنبه هفته گذشته) نشان می دهد نمی‌توان به رفتارها مطمئن بود و احتمال اینکه از شدت مدار صعودی بازارها کاسته شود یا اینکه حتی بازار تغییر جهت دهد، ممکن است.

با این وصف الگوهای روزهای گذشته نشان داده که بازار پس از اوج گیری شاخص برای نزدیک شدن به کانال جدید 1.5 میلیون واحد متزلزل و حتی جریان حرکتی عکس هم می شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −  65  =