از حضور در شاپرک۲ تا عملیات پرداخت مبتنی بر استاندارد EMV

نگاهی به عملکرد ایران کیش در نوزدهمین سالروز تاسیس این شرکت

به تاریخ بیست و سوم فروردین 82 می شود 19 سال. ایران کیش در تمام این سال ها تلاش کرده تا در مسیر قوانین عمل کند. 19 سال فعالیت، تجربه، حضور در عرصه صنعت پرداخت، آموختن، تلاش برای بهتر شدن و 19 سال با مجموعه ای از خاطرات.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایران کیش در تمام این سال ها تلاش کرده تا در مسیر قوانین عمل کند این شرکت برای تطبیق خود با آن قوانین پیشگام شد و در همین راستا نخستین شرکت پرداختی نام گرفت که در شاپرک 2 حضور یافته و مسائلی از جمله پرداخت از طریق nfc مبتنی براستاندارد emv را عملیاتی کرد. در سویی دیگر همراه با طرح های دولتی با همکاری با بانک هایی از جمله تجارت مسیر آسانتر این طرح ها را در عرصه سرمایه گذاری ، پرداخت ها و … برای مردم فراهم کرد. در واقع ایران کیش برخلاف خیلی از شرکت ها که متضاد با بانک ها فعالیت هایشان رنگ و شکل می گیرد همراه و همگام با آن ها بود. در ادامه نگاهی به تاریخچه این شرکت در جشن تولد 19 سالگی اش می اندازیم.

نام ایران روی شرکت

یکی از نکات قابل توجه در آغاز راه شرکت، ثبت نام ” ایران کیش” باتوجه به حساسیت هایی که روی نامگذاری ” ایران ” روی برندها به شمار می رود است، با تمامی این احوال اما این شرکت موفق به کسب مجوز برای نامگذاری این شرکت مزین به نام کشورمان بوده است تا با ثبت ایران کیش به عنوان یکی از نخستین ها در عرصه صنعت پرداخت شروع به فعالیت کند. ایران کیش با مأموریت صدور و ارایه خدمات کارت اعتباری در تاریخ بیست و سوم فروردین 82 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی و معنوی منطقه آزاد کیش به ثبت رسید و نسبت به فعالیت در سراسر کشور و ارایه خدمات گسترده اقدام کرد.از سال 84مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه فروش و سایر ابزارهای پرداخت و پذیرش بانک‌ها و صدور انواع کارت‌های اعتباری را با هدف گسترش فعالیت‌های خود در زمینه ارایه خدمات بانکداری الکترونیک پرداخت الکترونیک به نظام بانکی، صنعت بیمه و بازارهای مالی برعهده گرفت و سرانجام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بیست و نهم امرداد86 با تأیید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های شرکت، مجوز ارایه خدمات پرداخت الکترونیک PSP را به شرکت اعطاء کرد.

ایران کیش نهایتاً با رویکرد اهمیت حضور در بازار سرمایه و پیش‌بینی استقبال از سهام این شرکت در سال 1390، در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تحت نماد رکیش حضور یافت و هم اکنون با صعود در بازار اول بورس مشغول به فعالیت است. در حال حاضر این شرکت جز شرکت های تجاری که بخش عمده آن به بانک تجارت و شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان تعلق دارد محسوب می شود.

مزیت دانش بنیان بودن

سال 96 فصل جدیدی در ماهیت ایران کیش بود چرا که این شرکت به صورت رسمی شرکت دانش بنیان صنعتی شد . امروز شبکه خدمات ایران کیش در سراسر کشور با دوهزار نفر از نیروهای خلاق و کارآزموده، فعال است و با بیش از یک میلیون دستگاه پایانه فروش به بانک‌های معتبری مانند تجارت، صادرات، سپه، رفاه، کارآفرین، آینده، شهر، پست بانک، توسعه صادرات، سرمایه، خاورمیانه و مؤسسات مالی و اعتباری کوثر و ملل و… خدمات ارایه می‌دهد. ایران کیش هم اکنون با ساختمان مرکزی واقع درخیابان بخارست، ساختمان نگهداری و تعمیرات شهریار، ساختمان شماره 2 واقع در خیابان میرعماد که از سال 1400 افتتاح شد و با برخورداری از 42دفتر در سراسر کشور مشغول به خدمت رسانی به ملت شریف ایران است. گفتنی است در سال 99 به منظور خدمت رسانی سریعتر و با کیفیت تر به مردم و پذیرندگان، ایران کیش درتهران دارای 4 دفتر در نواحی شمال ، جنوب شرق و غرب پایتخت است، ضمن اینکه سه دفتر در ناحیه اسلامشهر ، ناحیه ورامین و پیشوا و قرچک، ناحیه دماوند و پردیس دائر کرد.

رکورد دار کیفیت خدمات حضوری

ایران کیش با بهره گیری از مرکز تماس خود به صورت 24 ساعت هفته شبانه روزی سرویس پشتیبانی با کیفیت درامور مختلف را نیز بر عهده دارد. وسعت پذیرندگان ایران کیش همواره در 3شرکت برتر از نظر تعداد پذیرندگان با بیش از یک میلیون و دویست هزار مشتری بوده است و کیفیت خدمات پشتیبانی حضوری در محل با رکورد متوسط کمتر از 4ساعت و مرکز تماس 24 ساعته از مهم ترین ویژگی های ایران کیش است.

وسعتی به ابعاد محصولات ایران کیش

اگرچه این شرکت را بسیاری به واسطه محصول پایه ای خود یعنی پایانه های فروش یا همان انواع دستگاه های پوز که محوریت کار این شرکت به شمار میاید میشناسند اما در واقعیت ایران کیش در این سال ها به ارائه محصولات و خدمات متنوعی در عرصه صنعت پرداخت مشغول است از انواع دستگاه های کارتخوان شامل دستگاه های کارتخوان ثابت، کارتخوان های سیار، MPOS ،PDA ،Pc pos و…که بگذریم؛ انواع سرویس های مرتبط پرداخت روی پوز مانند تسهیم، تخفیف، چند حسابی و چند پذیرندگی و… IPG ،MPG، پرداخت NFC مبتنی بر EMV، انواع سرویس های خاص سفارشی سازی شده مانند خدمات پرداخت در جایگاه های سوخت و همکاری های با پخش فراورده های نفتی، ارائه خدمات CLOSED LOOP، ارائه انواع خدمات و محصولات اعتباری مانند آسان خرید، داروپرداخت، ترمه و… ارائه انواع خدمات و محصولات در قالب سرویس های ارزش افزوده شامل صندوق فروشگاهی، بارکدخوان، ماشین حساب، ترازو، پین پد، کیو آر کد (QR Code) ثابت و داینامیک، دستگاه‎های خودپرداز غیرنقدی Cashless ATM یاRTM (Retail Teller Machine)،کیف پول های ایران کیش اعم از کیف پول آفلاین، آنلاین، مولتی ولت، درون برنامه ای و….،کیوسک سفارش گیر وب کیوسک،Ussd، و اپلیکیشن پات لایف از جمله این محصولات و خدمات وسیع هستند.

دستاوردهای این چندساله

ایران کیش طی مدت اخیر موفق به دستیابی به عناوین و موفقیت هایی ارزنده شده است که بی تردید دستیابی به آن ها در پرتو ارزش های بنیادین این شرکت، نوآوری و خلاقیت، توسعه پایدار ، کیفیت و تعهد رخ داده است. این شرکت طبق گزارش های نیلسون ریپورت همواره در رنکینگ جهانی شرکت های پرداخت و پذیرندگی قرار دارد. رشدشاخص اثربخشی دستگاه های ایران کیش و کاهش خطای پذیرندگی از موارد مهمی است که این شرکت به طور مداوم بدان نائل شده است. ایران کیش یکی از اولین شرکت های ایرانی اســت که توامان موفق به اخذ استاندارد ISO9001:2015 و ISO 10015:2019 شد. این شرکت نخستین شرکت پی اس پی به شمار میاید که وارد شاپرک 2 شد.

همکاری در مناقصه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، صعود سه پله ای در رنکینگ جهانی، بیشترین سهم ابزار تراکنش دار اینترنتی، راه اندازی کیف پول ترمه، موفقیت محصول پرداخت روی پمپ ، تحقق افزایش سرمایه ۱۴۲ درصدی ایران کیش، تحقق اینشورتک ، رونمایی از پلتفرم يكپارچه MPG ، احراز هویت غیر حضوری در اپلیکیشن “زمرد “تنها بخشی از موفقیت های سال گذشته این شرکت در آستانه 19 سالگی اش بوده به غیر ازاین مواردی مانند کسب عنوان برترین شرکت ارایه‌کننده خدمات پرداخت (PSP)، کسب رتبه نخست رتبه‌بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیک، کسب رتبه نخست در پروژه های انفورماتیک، برترین شرکت ازنظر رشد سریع در imi100،کسب بالاترین سطح هوش تجاری، کسب مقام نخست در شاخص حاشیه سود خالص شرکت های پرداخت، منتخب بخش سخت افزار وتجهیزات جشنواره نوربخش، نیز در کارنامه 19سال خدمت ایران کیش به مردم دیده می شود.

امروزایران کیش در 19 سالگی اش به عنوان یک شرکت دانش بنیان بر آن است تا با ارایه راه حل های مبتنی بر پرداخت الکترونیک، با اتکابه گنجینه‏ ارزشی دانش کارکنان خود، ضمن برخورداری از سود منطقی، ارتقا سطح تکنولوژی داخلی، رعایت کامل قوانین و مقررات و بهداشت محیط کار و حفظ مسئولیت های اجتماعی در جهت کسب رضایت مشتری، ارایه خدمت کند. این شرکت همچنان می خواهد تا به عنوان شرکتی سرآمد و مقتدر و با جایگاهی ممتاز با وسیع ترین شبکه ابزارهای پرداخت، ارائه بهترین محصولات و سریع ترین خدمات با ستادی متخصص و به کار گیری کارکنان بهره ور و وفادار در راستای ارتقای جایگاه خود در کشور و بهبود رتبه جهانی خویش تلاش کند.

 

منبع: روابط عمومی ایران کیش

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =