شوک طلا و دلار به بازار سکه/ دلار ۲۸ هزار تومانی در معاملات پشت خطی

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار در محدوده 28 هزار و 80 تومان مورد معامله قرار گرفت. افت قیمت دلار در بازار شبانه باعث شد که برخی از معامله گران بازار ارز امروز را نزولی پیش بینی کنند. ارزش ذاتی سکه نیز روز گذشته بالای 12 میلیون و 800 هزار تومان بود وحباب سکه هم به 1.1 درصد رسید، این اتفاق می تواند باعث خوش بینی سکه بازان و زمینه ساز ورود معامله گران بزرگ به بازار شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار ارز تهران در سومین روز هفته جاری شاهد افزایش قیمت دلار بود. نرخ دلار روز گذشته پس از 71 روز توانست به کانال 28 هزار تومان برگردد. معامله گران دیروز توانستند قیمت دلار را 220 تومان بالا ببرند. دلار در انتهای معاملات نقدی روز گذشته بر روی 28 هزار و 120 تومان قرار گرفت.

مذاکرات برجام از 20 اسفند 1400 متوقف شده و با گذشت یک ماه از این توقف کشمکش ها برای احیای برجام همچنان ادامه دارد. طولانی شدن توقف مذاکرات برجام موجب شده است که قیمت دلار و سکه پرواز را تجربه کند. روز گذشته خبر آزادسازی منابع ارزی ایران هم در بازار ارز تهران برجسته بود.

برخی از تحلیلگران معتقدند؛ معامله گران با خبر آزادسازی منابع ارزی ایران، فروش های خود را افزایش دادند. به باور آن ها اگر چنین اتفاقی در حال رخ دادن باشد، به معنای آن است که مذاکرات وین در مسیر توافق قرار دارد و ممکن است طی روزهای بعدی، طرفین این موضوع را به طور رسمی اعلام کنند.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار در محدوده 28 هزار و 80 تومانی مورد معامله قرار گرفت. افت قیمت دلار در بازار شبانه باعث شد که برخی از معامله گران بازار ارز امروز را نزولی پیش بینی کنند. آنها معتقدند که نرخ دلار بعد از چند روز صعود پی در پی احتمالا با یک اصلاح قیمتی روبرو خواهد شد. با این حال، به نظر می رسد امروز در بازار ارز توجه بیشتر به اخبار خواهد بود.

قدرت نمایی قیمت سکه در بازار

بازار روز گذشته شاهد قدرت نمایی قیمت سکه بود. فلز گران بهای داخلی در معاملات نقدی دیروز با سیگنال صعودی گرفتن از قیمت دلار و قیمت اونس طلا توانست 130 هزار تومان بالا برود و روی 13 میلیون و 215 هزار تومان قرار بگیرد.

ارزش ذاتی سکه روز گذشته بالای 12 میلیون و 800 هزار تومان بود وحباب سکه هم به 1.1 درصد رسید، این امر می تواند باعث خوشبینی سکه بازان و زمینه ساز ورود معامله گران بزرگ به بازار شود.برخی از تحلیلگران بازار سکه هم معتقدند تا زمانی که ارزش ذاتی سکه بالای 12 میلیون و 800 هزار تومان است افت قیمت سکه به زیر مرز 13 میلیون تومان دشوار است.

از نظر آنها سکه به مقاومت حساس 13 میلیون و 200 هزار تومان رسیده و درصورتی که از این محدوده عبور کند می توان انتظار رسیدن آن به کانال 14 میلیون تومان را هم داشت.در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت سکه به سمت 13 میلیون و 130 هزار تومان عقب نشینی کرد اما ارزش ذاتی سکه بالای 12 میلیون و 900 هزار تومان بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −    =  53