تاثیرگذاری بر اکوسیستم وب۳ رمزارز از زاویه ای جدید

جی‌پی مورگان چیس، مورگان استنلی و گلدمن ساکس از جمله شرکت‌هایی هستند که گروه‌های اختصاصی برای بخش ارزهای دیجیتال و فناوری بنیادی بلاک‌چین خود دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از CNBC، جی پی مورگان یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های رمزارزها را دارد که بیش از ۲۰۰ کارمند در بخش Onyx این غول بانکی کار می‌کنند. ارز دیجیتال JPM Coin به صورت تجاری برای انجام پرداخت‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شود. عمر فاروق، مدیر عامل بخش اونیکس در جی پی مورگان، گفت که تیم ما باید نگران رعایت و محافظت از نام تجاری بانک باشد که اغلب کندتر از سرعت میانگین بخش رمزارزها حرکت می‌کند. اما زمانی که محصولات ما عرضه می‌شوند، به جایگاهی می‌رسند که یک شرکت فین‌تک فقط می‌تواند رویای آن را ببیند.

فاروق در گفت‌وگو با CNBC گفت: شرکت‌های زیادی در دنیا وجود ندارد که بتوانید در آن یک پلت‌فرم جدید راه‌اندازی کنید و آن پلت‌فرم بتواند طی چند ماه به معنای واقعی کلمه به معاملات یک میلیارد دلاری در روز برسد. این نوع مقیاس تنها زمانی امکان‌پذیر است که شما در شرکتی مانند جی‌پی مورگان چیس فعالیت کنید. جنبه مثبت این مقیاس بسیار مهم‌تر از هر جنبه منفی آن است که ممکن است مقررات سختگیرانه‌تر یا نظارت بیشتر روی چنین پلت‌فرمی ‌باشد.

فاروق در ادامه افزود: وقتی صحبت از استخدام در این بخش می‌شود، ما ترکیبی از کارمندان فعلی جی‌پی مورگان را داریم و همچنین یک رقابت جدی با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری مالی برای یافتن استعدادهای جدید داریم. او گفت از تحلیلگران تازه‌کار گرفته تا مدیران ارشد و مدیران‌عامل، علاقه بسیاری برای حرکت به سمت ارزهای دیجیتال وجود دارد.

بر اساس داده‌های اخیر لینکدین، چرخش شرکت‌های خدمات مالی به سمت مشاغل رمزارز در سال گذشته سه برابر بیشتر از سال ۲۰۱۵ است و در نیمه اول سال ۲۰۲۱، سرعت آن ۴۰ درصد شتاب گرفت. از بانک‌هایی که در استخدام متخصصان رمزارزها تلاش می‌کنند می‌توان به دویچه بانک، ولزفارگو، سیتی گروپ، کپیتال وان، بارکلیز، کردیت سوئیس، UBS، بانک آو امریکا و BNY Mellon اشاره کرد. این در حالی است که رونق بازار ارزهای رمزنگاری‌شده در وال‌استریت با تامین مالی و استخدام بیشتر در دنیای استارت‌آپ‌ها همزمان شده است.

بر اساس داده‌های CB Insights، شرکت‌های فعال در زمینه رمزارز و بلاک‌چین در سال گذشته رکورد ۲۵ میلیارد دلاری را به دست آوردند که افزایش آن بالغ بر ۸ برابر نسبت به سال گذشته است. فاروق خاطرنشان کرد حتی با وجود رونق استارت‌آپ‌ها، جی‌پی مورگان یک فرسایش محدود را در بین کارمندان خود شاهد بوده است. کسانی که این شرکت را ترک می‌کنند افرادی بوده‌اند که می‌خواهند شرکت خود را راه‌اندازی کنند در مقابل می‌خواهند فعالیتی مشابه را آغاز کنند.

با این حال، جی پی مورگان یکی از معاونان ارزهای دیجیتال خود را در سال گذشته از دست داد. کریستین موی پس از کناره‌گیری از سمت خود به عنوان مدیرعامل و رئیس بخش بین‌الملل ارزهای دیجیتال و متاورس در اونیکس کماکان در مرخصی به سر می‌برد و هنوز حرکت بعدی خود را اعلام نکرده است. موی در ایمیلی به CNBC اظهار کرد: پس از بیش از نیم دهه پایه‌گذاری زیرساخت‌های مبتنی بر بلاک‌چین در بازارهای مالی و پرداخت‌های فرامرزی و ایجاد کسب‌وکارهای جدید که قبلا به درآمد میلیاردها دلار در جی پی مورگان رسیده‌اند، به دنبال این هستم که با یافتن فرصت‌هایی برای ایجاد ارزش و تاثیرگذاری بر اکوسیستم وب ۳ رمزارز از زاویه‌ای جدید، خود را بیشتر به چالش بکشم.

ترک وال استریت

دیگر مدیران ارشد ارزهای دیجیتال که وال استریت را ترک کردند اخیرا از مدت زمان لازم برای اجرای پروژه‌ها در یک موسسه مالی بزرگ ابراز ناامیدی کردند. مری کاترین لادر، مدیر عامل شرکت خدمات مالی و صرافی ارز دیجیتال یونی سواپ، سال گذشته کار خود را به عنوان مدیر عامل در BlackRock ترک کرد. هجوم او به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان یک پروژه جانبی در این شرکت مدیریت دارایی آغاز شد. لادر در این خصوص اظهار کرد: مطمئنا این کار اصلی من نبود. این فعالیت یک نوع سرگرمی ‌بود، همان‌طور که برای بسیاری از مردم در وال استریت است و قطعا چیزی نبود که در آن زمان به آن فکر می‌کردم، زیرا در ابتدای مراحل پذیرش خود قرار داشت.

لادر در یونی سواپ، اکنون در حال کار روی یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در حال ظهور است. او گفت نمی‌تواند این فرصت را برای کار روی موج بعدی نوآوری از دست بدهد. وی در ادامه افزود: این فناوری برای آینده مالی آنقدر حیاتی است که اصلا خطری در این مسیر به نظر نمی‌رسد. از ترک افرادی که سال‌ها دوست داشتم با آنها کار کنم ناراحت شدم. من احترام فوق‌العاده‌ای برای این شرکت قائل هستم، اما خطری در این خصوص وجود ندارد. این یک موقعیت عالی در رابطه با جایگاهی است که ما در وب ۳ داریم.

جاستین اشمیت، رئیس سابق بازارهای دارایی دیجیتال در گلدمن ساکس، سال گذشته تغییر شغلی مشابهی را انجام داد. او به پلت‌فرم تجارت رمزارز Talos پیوست و خطرات آن را به روشی مشابه توصیف کرد و این تصمیم را چندبعدی خواند. اشمیت می‌گوید: در شرایط کنونی شما خطرات جدایی از برند نامداری مانند گلدمن را که یکی از موسسات مشهور وال استریت است می‌پذیرید. از طرف دیگر شما همچنین با سنتی‌تر ماندن خود ریسک می‌کنید و من کاملا معتقدم این یک تغییر نسل است و یک فرصت بی‌نظیر برای نسل ما در اینجا وجود دارد.

استارت‌آپ‌ها و بانک‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال تغییراتی را در رابطه با شکار استعدادهای برتر توصیف می‌کنند. بسیاری به دنبال کاندیداهای برتر دارای مدرک MBA هستند و در عوض آنهایی را که رزومه کمتر معمولی دارند، در نظر می‌گیرند. لادر و اشمیت گفتند برخی از بهترین استخدام‌کنندگان رمزارز، مهندسان خودآموخته یا اینفلوئنسرهای ارزهای رمزنگاری شده بوده‌اند که برای اولین بار در توییتر با آنها تعامل داشتیم.

لادر در ادامه افزود: من دائما با افرادی ملاقات می‌کنم که ۲۳ سال سن دارند و به اندازه افرادی که سال‌ها در وال استریت با آنها کار کردم، در مورد بازارها هوشیار هستند. افرادی که رک و پوست‌کنده، علاقه‌ای به خدمات مالی نداشتند و هرگز واقعا کاوش نمی‌کردند یا به کار در وال استریت فکر نمی‌کردند، الان برای کار در UniSwap و شرکت‌هایی مانند ما هیجان‌زده هستند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =