بازار در تلاطم مذاکره ؛ خودرو در شرایط سرگردانی | مسکن فعلا در بی رمقی

خریداران در بازار ارز کم کم در حال صف آرایی هستند. آیا بازارها از مذاکرات احیای برجام قطع امید کرده اند؟

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با شایعات غیررسمی و گمانه زنی ها از طولانی شدن مذاکرات احیای برجام اکنون خریداران در موقعیتی هستند که در بازارها آماده تجمع هستند.

بازار طلا، ارز و سکه | افزایش خریداران دلار 

قیمت سکه درحالی وارد کانال 13 میلیون شده که قیمت دلار هم کانال 28 هزار تومان را به خود دیده بود اما دوباره به وضعیت قبلی برگشت. این در حالی است که هر اونس طلای جهانی در بامداد امروز سیگنال های منفی نشان داد و زیر 1945 دلار معامله شد. با ادعاهای جدیدی مبنی بر احتمال رد خواسته های تهران از سوی واشنگتن حالا بازار کم کم دوباره شاهد تجمع خریداران دلار است. هر چند که چون فعلا صحبت ها در حد گمانه زنی است، این وضعیت پایدار نیست و باید منتظر نتایج نهایی مذاکرات بود.

بازار سهام | دو احتمال در معاملات امروز بورس 

شاخص ها در حرکت روبه جلو قرار دادند. حقیقی ها همچنان پرجنب و جوش ظاهر شدند و ارزش معاملات خُرد در روز یکشنبه به بیش از 6 همت رسید. خریداران همچنان در شرایط بهتری نسبت به فروشندگان به سر می برند. شاخص کل بورس دوباره در کانال 1.4 میلیون واحد در مسیر صعودی قرار گرفت. شاید در روز دوشنبه روند روبه رشد شاخص ها دوباره در مسیر چالشی قرار گیرد و شاید هم دوباره رشد یک درصدی شاخص به رشد 2 درصدی برسد. نشانه های ساعت پایانی شاخص های عملکردی بازار سهام در روز یکشنبه نشان میدهد که خریداران میتوانند دوباره پرتوان ظاهر شوند.

بازار خودرو | خودرو در شرایط سرگردانی

برخی از محصول های ایران خودرو و سایپا اگرچه تغییری نکردند اما برخی از دیگر محصول های این دو خودروساز افزایش قیمت را تجربه کردند. بازار خودرو در شرایط سردرگمی به سر می برد و این در حالی است که معاملات به سطح کف و حداقلی رسیده اما قیمت ها تابعی از الگوی رفتاری قیمت دلار هستند و متناسب با آن فقط جابه جا می شود. همه بازارها توجه خود را معطوف به نتایج مذاکرات احیای برجام کرده اند.

بازار مسکن | مسکن فعلا در بی رمقی

در بازار مسکن فعلا نشانه ها حکایت از این دارد که دو ماه ابتدایی سال به طور سنتی و عرف سالانه همواره بدون تغییر سپری شده اند و تغییرات جدی سال از اواسط و اواخر خرداد شروع شده است. اکنون تازه ترین گزارش های میدانی و بانک مرکزی گویای این است که برخی از مناطق پایتخت شاهد تکانه های روبه جلوی قیمت ها بوده اند اما این وضعیت برای معاملات برعکس است و حجم معاملات در شرایط کم رمقی قرار دارد. با این وصف به نظر می رسد که فعالان مسکن منتظر شوک بیرونی مذاکرات احیای برجام هستند.

بازار ارز دیجیتال | رمزارزها سیگنال منفی دادند

در بازار رمز ارزها، به جز تتر سایر رمز ارزها به همراه بیت کوین سیگنال های منفی نشان دادند. البته محدوده تغییر قیمت ها با وجود سیگنال منفی، چندان زیاد نبود. بدین ترتیب در معاملات بامداد امروز قیمت بیت کوین در کانال 42.2 هزار دلار در حال انجام است. نگاه غالب پیش بینی ها در بازار رمز ارزها حکایت از حرکت روبه جلوی قیمت ها در بلندمدت است اما در کوتاه مدت این وضعیت تا حد زیادی برعکس است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  6  =