دلار در محدوده رفت و برگشت | اثر شوک روانی بر قیمت مسکن

پیش بینی بازارهای شنبه 20 فروردین 1401

در شرایطی که هنوز نتایج نهایی مذاکرات احیای برجام به نتیجه نرسیده اما خریداران در بازارها فعالتر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اگرچه اخبار رسیده از وین حاکی از آن است که دیپلماسی همچنان در اولویت است اما به نظر می رسد که خریداران در بازارها بیشتر فعال می شوند.

بازار طلا، ارز و سکه | دلار در محدوده رفت و برگشت

قیمت اونس طلای جهانی نزدیک بامداد امروز زیر 1950 دلار در حرکت است. معاملات طلا در روز شنبه از این ناحیه میتواند شاهد تحرکات مثبتی باشد. قیمت دلار دراین دو روز گذشته در رفت و برگشت بود. دلار در محدوده 26 تا 27 هزار تومان در نوسان بود اما سکه در محدوده کانالی 12.87 میلیون تومان ثبات داشت.

بازار سهام | حرکت احتمالی شاخص بورس در روز نخست هفته

بازار سهام در روز شنبه احتمالا در صورتی که تابع شاخص های عملکرد بازار سهام باشد، با حرکت رو به جلوی شاخص ها در بورس و فرابورس دوباره تداوم میبخشد. حقیقی ها در معاملات فعال ظاهر شده اند و در موقعیت های معاملاتی هم بیشتر نقش خریدار را داشته اند. همسو با این وضعیت، در بیشتر نمادها خریداران بیش از فروشندگان فعال ظاهر شده اند و این در حالی است که تداوم همین وضعیت میتواند به رونق معاملات کمک کند. شاخص کل بورس در محدوده نیمه دوم 1.4 میلیون واحد ایستاده و در صورت تکرار الگوی بازدهی مثبت شاخص ها در بورس و فرابورس به مثابه دو هفته کاری ابتدایی سال، میتوان شاهد ثبت سومین بازدهی های مثبت در هفته پیش رو بود.

بازار خودرو | قیمت خودرو به دنبال الگوی رفتاری قیمت دلار

در بازار خودرو قیمت ها با تحرکات مثبتی دنبال شده و با حرکت روبه جلو ادامه دارد. این در حالی است که با منتفی شدن واردات خودرو، اکنون بازار تنها منتظر نتایج مذاکرات احیای برجام است. با این وصف به دلیل نامعلوم و قطعی بودن نتایج مربوط به مذاکرات احیای برجام، معاملات در شرایط سردرگمی به سر می برد. به نظر می رسد معاملات شنبه و روزهای آینده با الگوی حرکتی دلار خود را مطابقت دهد و متاثر از آن، شاهد تحرک باشد.

بازار مسکن | اثر شوک روانی بر قیمت مسکن

بازار مسکن در یک ماه اخیر سال، شاهد ثبت بیشترین افزایش قیمت بوده اما روند حجم معاملات نشان می دهد که همچنان وضعیت بازار رکودی است و نمی توان سخنی از رونق به میان آورد. در برخی مناطق پایتخت رکود به وضوح مشاهده می شود، هر چند که در برخی مناطق هم شاهد تشکیل رگه های از رونق بوده ایم، در مجموع روند معاملات بازار مسکن رکودی است اما قیمت ها در وضعیت تورمی به سر برده اند. پیش بینی شده در ماه فروردین و اردیبهشت تغییر خاصی شکل نگیرد، مگر اینکه شوک روانی مذاکرات در جریان احیای برجام بتواند روند معاملات را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار ارز دیجیتال | عقب گرد بیت کوین

در معاملات نزدیک بامداد صبح امروز تحرکات ارز دیجیتال برای هر یک از رمز ارزها متفاوت بود؛ برای بیت کوین حرکت رمز ارزها یک پله رو به عقب بود؛ به طوریکه قیمت بیت کوین به کانال 42.8 هزار دلار برگشت ولی اتریوم و تتر سیگنال مثبت دریافت کردند. البته تا قبل از بسته شدن بازار احتمال تغییرات جدید محتمل است. نکته حایز اهمیت معاملات روزهای پنج شنبه و جمعه این بود که بیت کوین برخلاف خوش بینی ها، به محدوده های قبلی برگشت. برخی با بررسی الگوی رفتاری بیت کوین در دو روز گذشته، گفته اند محدوده کانالی 40 هزار دلار در انتظار بیت کوین است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1