سهم اینفلوئنسرها از هزینه های تبلیغاتی جهان چقدر است؟

به گفته شرکت مشاوره باین، بیش از ۷۰ درصد از ۳۵۰ میلیارد دلار هزینه‌های جهانی تبلیغات تا سال ۲۰۲۵ بر عهده اینفلوئنسرها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جهان د‌ر حال تغییر است و روندهای سنتی تبلیغات جای خود را به مدل‌های جدید می‌دهد. در گذشته نحوه ارتباطات برندهای لوکس به صورت مونولوگ محدود می‌شد و آنها اخبار مربوط به جدیدترین مجموعه‌های خود را از طریق بیلبوردها، نشریات و سرمقاله‌ در مجلات براق به مردم معرفی می‌کردند.

اما امروزه در عصر رسانه‌های اجتماعی، خریداران به‌طور مداوم نظرات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در این بین، گروهی از افراد خاص به نام اینفلوئنسر به روسای صنعت مد تبدیل شده‌اند. بنا به گزارش اکونومیست، این افراد با بازبینی، تبلیغات و گاهی بررسی مجموعه‌ای از کالاها، طرفداران زیادی را به دست آورده‌اند و بیشتر شهرت آنها از طریق استفاده هوشمندانه از اینستاگرام، اسنپ‌چت یا تیک‌تاک سرچشمه می‌گیرد.

برای مصرف‌کنندگان، اینفلوئنسرها هم‌زمان یک تبلیغ متحرک و یک دوست قابل‌اعتماد هستند. از سوی دیگر اینفلوئنسرها برای صاحبان شرکت‌های برند، کانالی برای مصرف‌کنندگانی هستند که آگاهانه خرید می‌کنند.

سهم‌خواهی اینفلوئنسرها از صنعت تبلیغات

به گفته شرکت مشاوره باین، بیش از ۷۰ درصد از ۳۵۰ میلیارد دلار هزینه‌های جهانی تبلیغات تا سال ۲۰۲۵ بر عهده اینفلوئنسرها خواهد بود. در ۲۹ مارس، گزارش‌های خبری‌ منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات چینی در حال برنامه‌ریزی محدودیت‌های جدیدی در مورد میزان پولی هستند که کاربران اینترنت می‌توانند برای انعام اینفلوئنسرهای مورد علاقه‌شان خرج کنند.

گرچه برآوردهای قابل‌اعتماد کمی از میزان درآمد صنعت اینفلوئنسرها وجود دارد، اما طبق گزارش اداره ملی آمار چین – جایی که اینفلوئنسرها زودتر از غرب به شهرت رسیدند- در سال ۲۰۲۰، سهم اینفلوئنسرها از اقتصاد برابر با ۲۱۰ میلیارد دلار و معادل ۴/ ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی تخمین زده شد. روشن است که با توجه به استفاده زیاد مردم از رسانه‌های اجتماعی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹، تعداد اینفلوئنسرها در سراسر کشورها افزایش یافته است.

شرکت تحلیلگر EMarketer، تخمین می‌زند که ۷۵ درصد از بازاریابان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ برای به‌کارگیری اینفلوئنسرها پول هزینه می‌کنند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ برابر ۶۵ درصد بود. این احتمال وجود دارد که امسال هزینه‌های جهانی برندها برای به‌کارگیری اینفلوئنسرها به ۱۶ میلیارد دلار برسد؛ یعنی بیش از یک دلار از هر ۱۰دلار هزینه‌ای که برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی خرج می‌شود.

طبق محاسبه شرکت تحلیلی Research and Markets، در سال ۲۰۲۱ واسطه‌ها ۱۰ میلیارد دلار در سطح جهانی درآمد داشتند و ممکن است این رقم تا سال ۲۰۲۸ به ۸۵ میلیارد دلار برسد.

امروزه اکوسیستم اینفلوئنسرها، اصول مدیریت برندهای لوکس را به چالش کشیده‌اند؛ چرا که صنعت مدلینگ برندها سال‌ها در انحصار گروهی از بازیگران زن سفیدپوست با چشم و گونه‌های کشیده بود که نشان‌دهنده ثبات و شکوه هستند. تا سال‌های متمادی، تنها عکس یک لبخند ستاره‌های محبوب هالیوودی همچون جولیا رابرتز و ناتالی پورتمن کافی بود تا رهگذران را برای خرید یک کالا ترغیب کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1