درخواست IMF از سوئیس: سیاست های پولی خود را عادی سازی کنید

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بانک مرکزی سوئیس باید پس از حفظ نرخ‌ بهره در پایین‌ترین نرخ‌های جهان در بیشتر دهه گذشته، عادی‌سازی سیاست‌های پولی خود را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد که بانک مرکزی سوئیس باید پس از حفظ نرخ‌ بهره در پایین‌ترین نرخ‌های جهان در بیشتر دهه گذشته، عادی‌سازی سیاست‌های پولی خود را آغاز کند.

صندوق بین‌المللی پول در جریان بررسی دوره‌ای سالانه تحولات اقتصادی در سوئیس اعلام کرد که پس از یک دوره طولانی سیاست‌های پولی تسهیل‌کننده، با نرخ بهره منفی ۷۵/ ۰ درصد از سال ۲۰۱۵، احتمالا زمان عادی‌سازی سیاست‌های پولی در سوئیس فرارسیده باشد.

این صندوق همچنین از مقامات سوئیسی خواست تا خطرات مرتبط با بحران اوکراین، به ویژه نرخ بالای تورم و افزایش قیمت املاک در این کشور را به دقت زیرنظر بگیرند.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود که افزایش تورم در زمان کنونی موقتی باشد، زیرا به محدوده هدف بانک مرکزی بازمی‌گردد که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ بین صفر تا ۲ درصد خواهد بود.

این صندوق اضافه کرد که سوئیس قادر خواهد بود با افزایش ارزش فرانک سوئیس در برابر سایر ارزهای اصلی یا تعدیل نرخ بهره در صورت لزوم، اثرات تورم بالا را کاهش دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −  70  =