امروز در بازارهای جهان؛ کاهش قیمت طلا و سهام بازارهای آسیایی و اروپایی

قیمت طلا و سهام بازاهای آسیایی سقوط کرد و میزان بازده اوراق قرضه پس از اظهارات جنگ طلبانه فدرال رزرو افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازارهای سهام آسیا در روز چهارشنبه سقوط کردند زیرا سرمایه گذاران با احتمال انقباض پولی توسط فدرال رزرو ایالات متحده برای مبارزه با تورم مواجه شدند، در حالی که تمرکزها بیشتر معطوف به تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین بود.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد چندین ساله خود رسید و بازارهای سهام قرمز شدند، شاخص سهام نایکی ژاپن ۱.۷ درصد و شاخص ام اس سی آی سهام آسیا- اقیانوسیه نیز با ۱.۴ درصد کاهش مواجه شد، به نظر می‌رسید که بازارهای اروپایی نیز با کاهش روبرو شوند.

با توجه به ادامه فروش اوراق قرضه پس از ادامه اظهارات برینارد، بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری با ۲.۶۳۱ درصد افزایش در روز چهارشنبه به بالاترین حد در سه سال اخیر رسید.

شاخص سهام هنگ کنگ و چیپ‌های آبی چین نیز به ترتیب با ۱.۴ و ۰.۴۶ درصد کاهش روبرو شده است.

افزایش نگرانی مردم نسبت به قوانین قرنطینه

روز سه‌شنبه، مقامات چینی با وجود افزایش نگرانی مردم نسبت به قوانین قرنطینه، قرنطینه ناشی از COVID-19 را در شانگهای تمدید کردند تا تمام جمعیت ۲۶ میلیونی این مرکز مالی را تحت پوشش قرار دهد.

شاخص دلار در معاملات اولیه به ۹۹.۶۴۰ رسید که بالاترین میزان از اواخر ماه مه ۲۰۲۰ بود، همچنین یورو به پایین‌ترین حد یک ماه اخیر به ۱.۰۸۸۹ نسبت به دلار رسید، که عمدتاً تحت تأثیر ترس از آسیب‌های ناشی از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به اقتصاد اروپا صورت گرفت.

کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده و متحدانش روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه بانک‌ها و مقامات روسی اعمال خواهند کرد و سرمایه‌گذاری‌های جدید را در آنجا ممنوع خواهند کرد.

همچنین با توجه به اعتقاد بانک ژاپن و اقدامات مکرر هفته گذشته مبنی بر نگه داشتن بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ژاپن زیر ۰.۲۵ درصد، ارزش دلار در برابر ین با ۱۲۳.۹۸ ین معامله شد.

افزایش بازده اوراق قرضه در سطح جهان، طلا را تحت فشار قرار داده است که هیچ بازدهی ندارد به همین دلیل قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۹۲۸ دلار و ۸ سنت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1