سقف تراکنش کسب و کارهای خرد چقدر است؟

سال گذشته مرکز تتا کسب‌وکارهای خرد را کسب‌وکاری تعریف کرد که میزان تراکنش‌های آنها تا سقف ۵۰ میلیون تومان یا ۵۰ تراکنش باشد، حالا این مرکز با توجه به بررسی ریسک‌های انجام‌شده و با توجه به میزان تورم سقف فعالیت کسب‌وکارهای خرد را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرداد ماه 1400 بود که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه‌ای اینماد بدون ستاره را برای کسب و کارهای خرد صادر کرد.

در تاریخ 25 مرداد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس توافق چندجانبه‌ی صورت گرفته بین این مرکز، شرکت شاپرک و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اعلام کرد که از این پس کسب و کارهای خرد می‌توانند نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) بی‌ستاره را با احراز هویت و تایید دامنه فعالیت خود دریافت کنند، اما حرفی از تعریف دقیق یک کسب و کار خرد به میان نیاورد.

یک هفته بعد از آن، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد مشاغلی که ماهانه کمتر از 50 عدد تراکنش مالی دارد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن‌ها کمتر از 50 میلیون تومان باشد، به عنوان کسب و کار خرد شناخته می‌شوند.

همچنین پیش از این بر اساس نامه‌ای که شاپرک در نیمه‌ی تیر برای پرداخت‌یارها ارسال کرد تمام پذیرندگان پرداخت‌یاران پیش از دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی باید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی خود اقدام کرده باشند. در ادامه بسیاری از فعالان این حوزه با اظهار غیر قانونی بودن این دستور، طولانی شدن روند راه اندازی کسب و کار و در نتیجه افت نوآوری به آن اعتراض کردند.

تعریف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از کسب و کار خرد

اینماد

حالا اما مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کسب‌وکارهای خرد را کسب‌وکاری تعریف کرد که میزان تراکنش‌های آنها در یک ماه حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان یا ۱۰۰ تراکنش باشد.

این کسب‌وکارها می‌توانند برای دریافت درگاه پرداخت اقدام به دریافت نماد بی‌ستاره کنند. سال گذشته مرکز تتا کسب‌وکارهای خرد را کسب‌وکاری تعریف کرد که میزان تراکنش‌های آنها تا سقف ۵۰ میلیون تومان یا ۵۰ تراکنش باشد، حال این مرکز با توجه به بررسی ریسک‌های انجام‌شده و با توجه به میزان تورم سقف فعالیت کسب‌وکارهای خرد را افزایش داده است.

اینماد بدون ستاره در واقع فرایند ساده‌شده اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب‌وکارهای خرد است که به عنوان اولین تجربه مجوز ثبت‌محور در کشور صرفاً با احراز هویت و دامنه عملیاتی شده و ظرف چند دقیقه قابل دریافت است.

همان زمان پرداخت‌یارها نسبت به این سطح فعالیت معترض بودند و خواهان افزایش سقف میزان تراکنش‌ها بودند حال پس از گذشت تقریباً ۶ ماه از اجرایی شدن این طرح «تتا» سقف تراکنش کسب‌وکارهای خرد را افزایش داده است.

طبق اعلام این مرکز بیشتر کسب‌وکارهای خردی که نماد بی‌ستاره گرفته‌اند کمتر از این میزان تراکنش دارند و بسیاری از آنها سقف تعیین‌شده را رد نکرده‌اند. این مرکز پس از رسیدن کسب‌وکارها به سقف تعیین‌شده برای حداکثر میزان تراکنش از آنها می‌خواهد تا ظرف ۱۰ روز اقدام به دریافت اینماد کنند.

این مرکز اعلام کرده است در فصل زمستان تقریباً سه هزار و ۸۰۰ کسب‌وکار اقدام به دریافت نماد بی‌ستاره کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄    =  6