فشارهای نزولی در بازار طلا/ صعود دلار به بالای ۲۷ هزار تومان

بازار طلا و سکه روز گذشته در پی افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و از آنسو صعود نرخ دلار به بالای مرز ۲۷‌هزار تومان، تحت تاثیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت طلا روز گذشته در اولین دقایق بازگشایی بازار ثابت بود اما روند کاهشی را در پیش گرفت زیرا بازدهی دلار و خزانه داری پس از اینکه گزارش حقوق و دستمزد ایالات‌متحده، انتظارات افزایش شدید نرخ را افزایش داد، کاهش یافت. اگرچه بحران اوکراین و گفتگوها در مورد تحریم‌های بیشتر علیه روسیه از تقاضای پناهگاه امن حمایت کرد.

فشارهای وارده بر طلا

آنگونه که دنیای اقتصاد نوشته، طلای جهانی در روز دوشنبه به دلیل بازدهی شاخص دلار و اوراق قرضه ایالات متحده آمریکا که به دنبال گزارش‌های حقوق و دستمزد این کشور انتظارات رشد شدید نرخ‌ها را افزایش داد، فشارهای نزولی در بازار شکل گرفت.

اما در مقابل نیز با بدتر شدن بحران اوکراین این تمایلات نزولی رنگ باختند و سرمایه‌گذاران طلا از خرید این فلز ارزشمند حمایت کردند و باعث شد تا طلا رشد قیمت اندکی را تجربه کند. به طوری که عصر دیروز با حدود۱۰ دلار افزایش در سطح ۱۹۳۱ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

به گفته عده‌‌‌ای از کارشناسان این حوزه با توجه به اینکه درگیری در اروپای شرقی ممکن است یک باد ملایم برای کاهش قیمت طلا ایجاد کند، اما کاملا واضح است که قیمت‌گذاری اصلی طلا تحت‌تاثیر بازدهی بالاتر اوراق یاد شده ایالات متحده و افزایش شاخص دلار این کشور قرار گرفته است.

رشد قیمت در بازار طلا و سکه

بازار طلا و سکه روز دوشنبه با افزایش بهای طلا در بازار جهانی و همچنین صعود نرخ دلار آزاد داخلی به بالای مرز ۲۷‌هزار تومان، تحت‌‌‌الشعاع قرار گرفت و همسو با این دو بازار موازی اثرگذار رشد قیمت را تجربه کرد.

به طوری که این فلز گرانبهای داخلی روز گذشته در نزدیکی سطح مقاومت فنی ۵/ ۱۲‌میلیون تومانی مورد داد وستد قرار گرفت. علاوه بر این با رشد نرخ دلار در بازار داخلی و طلای جهانی، ارزش ذاتی سکه امامی مجددا بر مدار صعود قرار گرفت و همین امر باعث شد تا روز گذشته مقداری از حباب این فلز ارزشمند کاسته شود.

بر این اساس به نظر می‌رسد که در بازار روز گذشته سطح معاملات سکه به دلیل وجود سایه ابهامات بر سر بازار و بالطبع دست به عصا حرکت کردن سرمایه‌گذاران پایین باقی ماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =