بازگشت طرح محدودسازی اینترنت به مجلس و تصویب آن!

پس از اینکه معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با چگونگی تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی مخالفت کرد، قرار شده است که این طرح امروز بار دیگر در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس از تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی و لغو آن، حالا قرار شده این طرح بار دیگر در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد. این یعنی بازگشت طرح محدودسازی اینترنت به مجلس و تصویب آن!

با وجود نظراتی که در طول این یک ماه مخالفان و موافقان این طرح ابراز کردند، در نهایت به نظر می‌رسد که این طرح قرار است بار دیگر در مجلس بررسی شود.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس در صفحه توییتری خود از بازگشت طرح‌صیانت به مجلس خبر داد: «فردا صبح (۱۵ فروردین ۱۴۰۰)، درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس مبنی بر بازگرداندن طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن علنی مجلس را تقدیم هیات رئیسه خواهم کرد. طبق آئین‌نامه این تقاضا در همان جلسه اعلام و در جلسه بعد طبق ماده ۱۶۵ آیین‌نامه رسیدگی خواهد شد.»

روز سه‌شنبه (چهارم اسفند ۱۴۰۰ ) بود که کلیات طرح صیانت از فضای مجازی در کمیسیون مشترک بررسی، به رای گذاشته‌ شد و با ۱۸ رای موافق اعضای کمیسیون تصویب شد.

حواشی تصویب این طرح از همان ابتدا شروع شد. پیش از برگزاری جلسه برخی نمایندگان مانند نوری قزلجه نسبت به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک انتقاد داشتند.

پس از انتشار خبر تصویب کلیات طرح در کمیسیون نیز واکنش‌های گسترده‌ای از سوی رسانه‌ها و مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در همین حال و در میان واکنش‌های مردم و رسانه‌ها، همان روز نامه‌ای از معاونت قوانین مجلس منتشر شد که در آن عنوان شده یود که رای‌گیری کلیات طرح دارای ایرادات فنی و قانونی است.

حالا با گذشت حدود یک ماه از تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی؛ موافقان این طرح معتقدند که طرح به معنی بگیروببند و مسدودسازی نیست. اما مخالفان این طرح ادعا می‌کنند طرح صیانت در نهایت منجر به قطع ارتباطات با جهان و آسیب‌های فراوان به کسب‌وکارها خواهد شد.

سرنوشت طرح‌صیانت از فضای مجازی ماه‌هاست که نامشخص است. چرا که ایرادی جدی از سوی بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس به آن وارد شد و نام این طرح بارها تغییر کرد. اما هنوز مشخص نیست که چرا موافقان این طرح قصد تصویب این طرح را دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1