خبر بد برای سهامداران/ خرید و فروش سهام عدالت متوقف شد

خبر بد برای دارندگان سهام عدالت این است که براساس اعلام دستیار ویژه رییس سازمان بورس، خرید و فروش سهام عدالت متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حدود دو سال از آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد. قرار بود با آزادسازی سهامداران بتوانند سهام خود را بفروشند اما عملا با روش پیچیده فروش و اتفاقاتی که در تابستان سال ۱۳۹۹ افتاد فروش سهام عدالت غیرممکن شد.

حالا نیز دستیار ویژه رییس سازمان بورس خبر داده است که خرید و فروش سهام عدالت متوقف شد.

آنطور که پیمان حدادی می‌گوید قرار است آئین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت اصلاح شود و به همین علت نیز فروش سهام متوقف شده است.

یکی از اصلاحات در خصوص مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای سهامداران در روش غیرمستقیم است.

در این خصوص قرار است یک ‌نفر توسط کارگروهی متشکل از کانون‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، عضو حقیقی شورای عالی بورس و نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، به عنوان نماینده سهامداران روش غیر مستقیم سهام عدالت برای شرکت در مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر انتخاب می‌‌کند که آن نماینده می‌تواند در همه مجامع به نمایندگی سهامداران شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت مشارکت کند.

فروش سهام عدالت کی آغاز می‌شود؟

به گفته دستیار ویژه رییس سازمان بورس هر زمان که نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باز شود، سهامداران در روش غیر مستفیم می‌توانند سهام خود را بفروشند.

در تابستان ۱۳۹۹ فعالان بورسی فروش سهام عدالت را عامل ریزش بورس می‌دانستند اما مدیران بورسی این موضوع را رد می‌کردند. حالا پیمان حدادی این موضوع را تایید می‌کند و فروش سهام عدالت را پاشنه آشیل بورس می‌داند که موجب توقف فروش سهام عدالت شد.

شرط آزادسازی سهام عدالت

به گفته او شرط آزادسازی این است:

اولاً بازار از نظر حجم و قیمت سهام و معاملات متعادل شود.

ثانیاً آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت چه برای روش مدیریت مستقیم و یا روش غیرمستقیم اصلاح شود.

همچنین چگونگی برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت مشخص شود.

مقرر شده که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به صورت الکترونیکی برگزار شود و کسانی که سجامی شده اند به صورت غیرحضوری رای دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  26