سبزپوشی بورس پس از تعطیلات نوروزی/ شاخص کل بورس ۳۰ هزار واحد رشد کرد

امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بورس امروزرشد ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد رسید.

بیشترین ورود پول حقیقی به بازار در سه گروه فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی رقم خورد. در حالی حقوقی خریدار سهم در گروه‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و فرآورده‌های نفتی بودند.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۸ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۲۹ هزار و ۵۷۷ معامله به ارزش ۵۶ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، جم، خودرو، وغدیر، فخور و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای تیپیکو، ونوین، حفارس، حتاید و دلر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز یکشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۳۱۵ واحدی به محدوده ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۸۳ هزار و ۲۲۳ معامله بود.

امروز نمادهای آریا، هرمز، شگویا، زاگرس، فجهان، ومهان و صبا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای اتکای، قچار، غصینو و حسینا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، آریا، تجلی، کرمان، فجهان، گدنا و سمگا نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۲۵۶ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6