متا اعتراف کرد؛ باگ فیس بوک به گسترش اخبار جعلی منجر شد

متا اعتراف کرد در بازه اکتبر۲۰۲۱ تا مارس۲۰۲۲میلادی، یک باگ فیس بوک به گسترش اخبار جعلی و دیگر محتوای مخرب در فید خبری کاربران این پلتفرم منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از دیلی میل، طبق اسناد داخلی این شرکت، مهندسان فیس بوک به مدت ۶ ماه نتوانستند پست های تکرار کننده اخبار جعلی را کنترل و محدود کنند.

براساس گزارش ها فیس بوک این چالش را به عنوان «یک رویداد سایت سطح ۱» تعیین کرده است. این برچسب برای بحران های فنی با اولویت بالا مانند بلاک شدن فیس بوک و اینستاگرام در روسیه به کار رفته است.

نخستین بار این خبر زمانی منتشر شد که نشریه ورج به اسناد داخلی متا دست یافت که به طور داخلی در شرکت به اشتراک گذاشته شده بود.

سخنگوی متا در این باره اعلام کرد: شرکت متوجه ناهماهنگی هایی در کاهش رتبه بندی محتوا در ۵ موقعیت جداگانه شد که مربوط به افزایش موقت و اندک برخی پارامترهای داخلی بود. ما پس از تحقیق دریافتیم ریشه این امر یک باگ نرم افزاری است و وصله های لازم را به کار بردیم. این باگ تاثیر طولانی مدت و عمیقی بر پارامترهای ما نداشت.

مهندسان متا نخستین بار در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی و هنگامی متوجه این چالش شدند که به طور ناگهانی جریان اخبار جعلی بین فید خبری کاربران افزایش یافت.

این اخبار جعلی مربوط به افرادی بود که به طور مرتب پست هایی حاوی محتوای مذکور منتشر می کنند. اما باگ مذکور سبب شده بود به جای سرکوب و حذف اخبار جعلی تکرار شونده، آنها دوباره تکرار شوند.

این چالش ۳ هفته قبل و در ۱۱ مارس برترطرف شد. به گفته متا باگ مذکور روی قابلیت شرکت برای محتوای ناقض قوانین تاثیری نداشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  9