کلاهبرداری با ترفند هدیه شصتمین سالگرد تاسیس ایران خودرو

مجرمان سایبری در اقدامی جدید با سوء استفاده از نام و اعتبار شرکت ایران خودرو با عنوان فرا رسیدن شصتمین سالگرد تاسیس این شرکت خودروسازی مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور افزود : براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات متعدد مردمی به پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودرو سازی و سایر ترفندها با ارسال تصاویر و لینک های آلوده به منظور کلاهبرداری از هموطنان با موضوع شرکت در قرعه کشی شصتمین سالگرد احداث این شرکت خودروسازی و تشویق هموطنان به تکمیل فرم های نظرسنجی، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

سرهنگ پاشایی افزود: در این اقدام مجرمانه ارسال لینک های آلوده از طریق پیام رسان های غیر بومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می شود.

این مقام انتظامی افزود: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، با کنترل صندوق پیامک تلفن همراه و سرقت اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان، به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: براساس اقدامات فنی و انتظامی پلیس فتا چند تارنمای مجرمانه شناسایی و با مسدودسازی، اقدام قضایی علیه مجرمان صورت گرفته است .

سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین مواردی ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir موضوع را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4