فعالیت استارتاپ پرداخت دیجیتالی در پاکستان/ جذب ۱۳ میلیون دلار سرمایه

استارتاپ NayaPay یک شرکت پاکستانی است که قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون دلاری تا پنج سال آینده، پنج میلیون نفر که شامل ۳۰۰ هزار بازرگان است را به کاربران خود اضافه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، استارتاپ NayaPay بزرگترین دور سرمایه‌گذاری تکنولوژی مالی پاکستان را افزایش می‌دهد. این استارتاپ پاکستانی قصد دارد تا پنج سال آینده تعداد کاربرهای خود را به میزان ۵ میلیون نفر افزایش دهد.

به گزارش بلومبرگ، شرکت NayaPay Pvt پاکستان ۱۳ میلیون دلار در مرحله اولیه سرمایه جمع‌آوری کرده است زیرا به دنبال جذب میلیون‌ها کاربر در یکی از بزرگترین کشورهای جهان است.

خدمات این استارتاپ چیست؟

NayaPay اولین استارتاپی بود که پس از دریافت مجوز از بانک دولتی پاکستان در ماه اوت، خدمات مالی ارائه کرد. این برنامه پرداخت برپایه فناوری مالی از طریق چت با هدف قرار دادن دانشجویان و فریلنسرها کار خود را شروع کرد.

استارتاپ‌های مبتنی بر فناوری مالی در کشورهای در حال توسعه با استقبال بیشتر مردم در پی راحت بودن پرداخت‌های دیجیتال در طول همه‌گیری، علاقه سرمایه‌گذاران را افزایش داده است.

در پاکستان، تنها یک درصد از تقریباً چهار تریلیون دلار پرداخت به صورت دیجیتالی انجام می‌شود. بر اساس گزارش بانک جهانی، این کشور سومین جمعیت بدون دسترسی به خدمات بانکی را در جهان دارد. دانش لاکانی که پیش از این بزرگترین سرویس پهنای باند فیبر کشور، StormFiber را رهبری می‌کرد، گفت: «فناوری مالی یک فرصت فوق‌العاده در پاکستان است».

NayaPay اکنون در حال ساخت یک پلتفرم پرداخت برای شرکت‌های کوچک و متوسط مانند Square، WeChat Pay و Venmo است. لاکانی گفت: این شرکت جذب پنج میلیون مشتری و ۳۰۰ هزار بازرگان را در بازه پنج ساله مورد هدف قرار داده است.

شرکت‌های Saison Capital، Lakson Group، Waleed Saigol Maple Leaf Capital و Warren Hogarth از Empower Finance نیز در این دور شرکت کردند. فیصل آفتاب، یکی از بنیانگذاران زین کپیتال، گفت: «در حالی که فناوری‌های مالی پاکستانی تازه شروع به ظهور کرده‌اند، این مزیت را دارند که از همتایان خود بیاموزند و بررسی‌های استراتژیک با اطلاعات بهتری انجام دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  50