ثبات قیمت دلار در روزهای ابتدایی سال/ پایداری تقاضا در بازار سکه

رشد محدود قیمت دلار متشکل و سنا

قیمت دلار در روزهای ابتدایی سال نسبتا ثابت و قیمت سکه نیز به ارزش ذاتی‌اش نزدیک است. انریکه مورا فردا به واشنگتن می‌رود و احتمالا بازار در ادامه هفته تحت تاثیر نتیجه سفر وی به تهران قرار خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،قیمت دلار آمریکا روز گذشته عمدتا بین 26 هزار و 210 تومان و 26 هزار و 370 تومان نوسان می‌کرد و می‌توان گفت تغییر محسوسی نسبت به روزهای انتهایی سال گذشته نداشت. انریکه مورا روز گذشته به تهران آمد و بناست که فردا به واشنگتن برود. اگر سفر مورا نتیجه بخش باشد احتمال دارد، ادامه مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد. جهت کلی اخبار برجامی که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود نیز نسبتا مثبت بود و از مهم‌ترین این اخبار می‌توان به اظهارات امیر عبداللهیان در مورد اهمیت منافع ملی اشاره کرد. بر این اساس وزیر امور خارجه کشور اظهار کرد مقامات ارشد سپاه همواره به ما یادآوری می‌کنند در راستای منافع ملی کشور، هرچه لازم است انجام دهید و موضوع سپاه پاسداران را در اولویت خود قرار ندهید.

ثبات قیمت دلار در دومین روز کاری سال

قیمت دلار متشکل در شروع معاملات امروز 25 هزار و 320 تومان بود و نرخ ابتدایی دلار سنا 25 هزار و 573 تومان گزارش می‌شد. قیمت دلار متشکل و سنا در شروع کار نسبت به نرخ انتهایی روز گذشته به صورت جزئی رشد کرده بود. قیمت دلار در بازار نیز صبح امروز حوالی 26 هزار و 300 تومان قرار داشت و هنوز پایدار بود (قیمت دلار در ادامه قدری به سمت پایین حرکت کرد). احتمالا فعالان بازار انتظار خروجی دیدار انریکه مورا با مقامات ایرانی را می‌کشند. در صورتی که این دیدارها نتیجه مهمی در بر داشته باشد می‌تواند در معاملات پشت خطی امشب و معاملات فردا قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد، اما تا صبح امروز قیمت دلار تقریبا نسبت به روزهای پایانی سال گذشته ثابت بود.

قیمت سکه نزدیک به ارزش ذاتی اش قرار دارد

قیمت سکه در روزهای پایانی سال گذشته حوالی 12 میلیون و 300 هزار تومان نوسان می‌کرد. با احتساب این قیمت برای سکه و قیمت روز گذشته طلا و دلار اندازه حباب قیمت سکه خیلی کوچک به دست می‌آمد و انتظار می‌رفت قیمت سکه قدری رشد کند. قیمت سکه دیروز قدری بالا رفت و به مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان نزدیک شد. اما حتی اندازه حباب قیمت سکه 12 میلیون و 400 هزار تومانی نیز کوچک بود. کوچک بودن اندازه حباب قیمت سکه به نوعی نشان دهنده رفتار محتاطانه معامله‌گران، پایداری تقاضا و انتظارات کاهشی در بازار بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار متشکل و سنا در شروع معاملات امروز به صورت محدود رشد کرد. قیمت دلار در بازار آزاد پایدار است و فعالان بازار انتظار خروجی سفر مورا و دیدار وی با مقامات ارشد ایرانی را می‌کشند. حباب قیمتی سکه نسبتا کوچک است. کوچک بودن اندازه حباب قیمتی سکه نشانه‌ای از پایدار تقاضا و انتظارات کاهشی در بازار محسوب می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2